تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۵۷۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گزارش ۳ماهه منتشر شد؛

رشد چشمگیر «تاپیکو» در پرتفوی بورسی

می متالز - پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه با رشد چشمگیر ۱۸۷هزار و ۷۴۹میلیارد و ۷۴۸میلیون ریال منتشر شد.
رشد چشمگیر «تاپیکو» در پرتفوی بورسی

به گزارش می متالز، سود هرسهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه منتهی به ۳۱مرداد۱۳۹۸،  ۱۶ریال اعلام شد.

«تاپیکو» در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را یک هزار و ۵۰۷میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۳۱۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵هزار و ۶۹۱میلیارد ریال اعلام کرده است.

این شرکت در صورتخ لاصه سرمایه گذاری های خود طی دوره مورد گزارش از رشد ۱۸۷هزار و ۷۴۹میلیارد و ۷۴۸میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد. در این پرتفوی بهای تمام شده با افزایش ۳هزار و ۵۳۷میلیارد ریالی به مبلغ ۷۴هزار و ۲۹۳میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت با افزایش ۴۶هزار و ۲۴۰میلیارد ریالی به مبلغ ۲۶۲هزار و ۴۳میلیارد ریال بالغ شد.

از سوی دیگر در این اطلاعیه منتشر شده، کل مبلغ سهام واگذار شده این شرکت در مدت مورد گزارش بهای یک هزار و ۵۷۸میلیارد و ۲۱۱میلیون ریال به ثبت رسیده که سود این واگذاری یک هزار و ۴۷۱میلیارد و ۶۷۲میلیون ریال است. همچنین کل مبلغ بهای تمام شده شرکت های بورسی خریداری شده به ۳هزار و ۶۴۴میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال رسید.

در اهداف و برنامه های راهبردی این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام شده است که با توجه به سیاست های هلدینگ مبنی بر عرضه سهام شرکت های سهامی خاص در بورس و اوراق بهادار تهران، پیش بینی می شود پرتفوی شرکت های بورسی با افزایش و پرتفوی شرکت های غیر بورسی با کاهش روبرو شود.

همچنین این شرکت به اصلاح ساختار مالی خود در برخی از شرکت های زیرمجموعه اشاره دارد که با انجام افزایش سرمایه مطالعه و بررسی ظرفیت های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است. علاوه بر این خروج از شرکت های کم بازده و خارج از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و دارایی های غیر مولد شرکت های گروه اجرای ادغام برخی شرکت های گروه در راستای اصلاح پرتفوی و چابک سازی تهیه صورت های مالی برخی از شرکت های گروه بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را در دستور کار دارد.

 

عناوین برگزیده