به گزارش می متالز، مرتضی ضامنی اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون نوسازی تاکسیهای فرسوده در کشور با نوسانات زیادی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی از بهمن ماه سال ۹۴ آغاز شد و از سال ۹۵ نیز خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد و طرح خوبی بود، تاکنون پس از گذشت حدود ۴ سال تنها ۶۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه تاکسی نوسازی شدند و ۱۱هزار دستگاه هم جزو ناوگانی هستند که بدون جایگزین اسقاط شدند.
ضامنی افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو نسبت به سال گذشته و نوسان قیمت اعلامی خودرو در ماههای مختلف سال جاری بوده است که مانعی برای برنامهریزی در این زمینه محسوب میشود. این نوسان قیمتی به گونهای بوده است که خودروساز در هر ماه قیمت جدید اعلام میکرد.
وی اذعان کرد: با توجه به اعتراض و پیگیریهای گسترده اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور درخصوص خودروهای تحویلی شرکت خودروساز و همچنین قیمتهای بالای ایرانخودرو جهت ناوگان تحویلی در طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده با ورود دستگاههای مرتبط و همراهی تیم جدید مدیریتی شرکت ایران خودرو، مقرر شد قیمت خودرو در حوزه تاکسیرانی کاهش یابد.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: در ابتدای سال جاری قیمت مصوب برای خودرو پژو ۴۰۵، در حدود ۷۲میلیون تومان اعلام شده بود که بهدنبال پیگیریهای صورت گرفته در این بخش با موافقت شرکت خودرو ساز در طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده، پژوه ۴۰۵ با قیمت ۶۴میلیون۳۷۸هزار۵۰۰تومان تحویل متقاضیان میشود.
ضامنی عنوان کرد: اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در سال جاری برای نوسازی تاکسیهای فرسوده نسبت به انعقاد قرار داد جهت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با شرکت خودروساز اقدام کرده است که تاکنون فقط ۵۰۰ دستگاه تاکسی تحویل متقاضیان شده است و بر اساس اعلام شرکت خودروساز مابقی تعهدات در ماههای پیشرو انجام خواهد شد.