تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۵۸۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراتژی‌های توسعه بازار در «هرمز»

می متالز - مجموعه فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان همواره با به‌کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصول‌های مطابق با نیاز بازار، اهداف و برنامه‌های خود را تدوین می‌کند.
استراتژی‌های توسعه بازار در «هرمز»

به گزارش می متالز، مهدی شکری‌زاده، مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان تامین حداکثری نیاز داخل، ارزآوری رشد درآمد پایدار را مهم‌ترین استراتژی این حوزه برشمرد و عملکرد ۶ ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشریح کرد. مدیرفروش و بازاریابی فولادهرمزگان در این گفت‌وگو اظهار کرد: دستاوردهای به دست آمده درخصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافیت درخصوص تعیین قیمت و مکانیزم و قیمت‌گذاری منظم و همچنین نتایج مطلوب عملکرد شرکت در زمینه کسب درآمد پایدار، سودآوری و رضایت مشتریان در بازار داخل باعث شد شرکت فولاد هرمزگان در جمع ۲۰ شرکت بزرگ و برتر  بورسی و فرابورسی قرار گیرد.

وی تامین نیاز داخلی را از اولویت‌های شرکت ذکر کرد و گفت: افزایش ۲۳ درصدی فروش محصول تختال در بازار در ۶ ماه ابتدای سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده که البته این امر باعث رشد ۸۶ درصدی کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

به گفته مدیر ارشد فولادهرمزگان یکی از اهداف استراتژیک واحد فروش و بازاریابی در افق ۱۴۰۰-۱۳۹۸ توسعه صادرات به بازارهای جهانی و افزایش فروش داخلی و خارجی با گرایش به محصولات ویژه است. 

شکری‌زاده در پاسخ به سوالی درباره صادرات گفت:  با توجه به اهمیت صادرات محصول تختال شرکت به بازارهای جهانی و لزوم تامین ارز موردنیاز کشور به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی در بازارهای جهانی  در این خصوص دستاوردهای بزرگی حاصل شده است؛ به‌گونه‌ای‌که در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری با رشد درآمد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم.

از دید وی به طور کلی مدیریت فروش و بازاریابی شرکت در ۶ ماه ابتدای سال با اتخاذ اقداماتی از جمله تدوین برنامه‌ریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازارهای هدف، کارنامه موفقی را ارائه کرده که باعث روند صعودی فروش در بازارهای داخلی و صادراتی شده است و حاصل فعالیت‌های صورت گرفته با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول تختال به بازارهای مصرف، منتج به افزایشی معادل ۳ درصد میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز افزایش ۶۳ درصدی درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه شده است.

همچنین از دیگر رویکردهای صورت گرفته در ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری، تامین پایدار محصول‌های ویژه با آنالیز و ابعاد خاص مدنظر مشتریان بود که به گفته شکری‎زاده این امر منجر به کاهش میزان واردات محصول‌های مشابه شده که خودکفایی ارزی و رونق صنایع داخلی را در پی داشت.

عناوین برگزیده