تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۵۸۳۵۳
سرویس خبر : انرژی

تنوع سازی در محصولات و توسعه بازار، راهبرد اساسی پتروشیمی جم

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار داشت: البته تحریم یک چالش است، اما ما تاکنون بر آن غلبه کرده‌ایم و به لحاظ تولید و فروش خارجی مشکلی نداشته‌ایم.
تنوع سازی در محصولات و توسعه بازار، راهبرد اساسی پتروشیمی جم

به گزارش می متالز، محمدرضا سعیدی در نشست حاشیه‌ای سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه پتروشیمی جم یکی از بازیگران اصلی تولید محصولات الفین و پلی الفین است که فعالیت قابل ملاحظه‌ای دارد اظهار داشت: ما همانند همه بنگاه‌ها برای خودمان برنامه‌های عملیاتی سالانه و درازمدت تعریف کرده‌ایم که بر اساس برنامه سالانه طی شش ماهه ابتدایی سال گذشته روند تولید را تکمیل کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به برنامه‌های آتی این مجتمع تصریح کرد: ما در چهار حوزه رسوخ در بازار، توسعه محصول، توسعه بازار و متنوع‌سازی بازار محصول بحث رشد و توسعه را پیگیری می‌کنیم. وی با اشاره به برنامه رسوخ در بازار گفت: طبیعی است با استفاده از پلاتفرم و ظرفیت موجود به دنبال افزایش سهم بازار، ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند خواهد بود تا بتوانیم در ارائه محصولات به بازار سهم بیشتری داشته باشیم.

سعیدی ادامه داد: در بحث توسعه محصول R&D را مکلف کردیم که گرید‌های مختلف را توسعه داده و بازار‌های موجود را بر اساس نیاز مشتریان گسترش دهیم در این استراتژی نگاه تحقق بازار بر توسعه ارجحیت دارد. وی همچنین با اشاره به بحث توسعه بازار گفت: در این حوزه نیز به دنبال حضور در بازار‌های جهانی و مارکتینگ و ارتباط بیشتر با مشتریان هستیم تا بتوانیم بازار بیشتری را توسعه دهیم ضمن اینکه شنیدن صدای مشتری نیز از جمله ضروریات ما است تا بدانیم مشتریان چه محصولی را ترجیح می‌دهند.

مدیرعامل پتروشیمی جم تاکید کرد: ما همواره محصولات جدید و تنوع در آن‌ها و همچنین بازار‌های جدید را از جمله استراتژی‌های خود تعریف کرده‌ایم.

وی تعریف پروژه ارائه ABS که از محصولات پایین دستی پلیمر است را از جمله برنامه‌ها در راستای تولید محصولات جدید از سوی پتروشیمی جم عنوان کرد. وی با تاکید بر اینکه در بازار سرمایه به دنبال توسعه موقعیت بهتر هستیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر جزو چند پتروشیمی برجسته کشور هستیم و تلاش می‌کنیم در آینده جزو ۱۰ شرکت برتر کل کشور باشیم.

سعیدی با بیان اینکه حضور در بازار جهانی از بدو تولد پتروشیمی جم تعریف شده بود خاطرنشان کرد: حضور بیشتر و تعداد محصولات بالاتر در بازار‌های جهانی از جمله رویکرد‌ها و اصول راهبردی ما است.

وی در ادامه گفت: اکنون محصولات ما به کشور‌های آسیایی از جمله چین و ترکیه، اوراسیا و بخشی از اروپا صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی جم درباره تاثیر تحریم‌ها بر حضور در بازار‌های جهانی نیز گفت: البته تحریم یک چالش است، اما ما تاکنون بر آن غلبه کرده‌ایم و به لحاظ تولید و فروش خارجی مشکلی نداشته‌ایم.

عناوین برگزیده