به گزارش می متالز، دادستانها و قانونگذاران سراسر جهان از زمان اعلام رسوایی فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ برای تقلب در تست آلایندگی خودروهای دیزلی، همه خودروسازان را مورد بررسی قرار دادند که باعث شد نقض قوانین برخی از آنها آشکار شود.
به گفته دادستانی اشتوتگارت، جریمه دایملر هیچ تاثیری بر جریان دادرسی این شرکت به اتهام سوءاستفاده برخی افراد از نرمافزار موتور استفاده شده در تعدادی از خودروهای دیزل ندارد.
همچنین دفتر دادستانی نیز اعلام کرد: دایملر از آغاز ۲۰۰۸ برخی وظایف نظارت خود را بهخوبی انجام نداده است، بنابراین خودروهای دیزل خاصی با وجود بالاتر بودن آلایندگیشان از حد مجاز، مجوز دریافت کردهاند.
در فوریه ۲۰۱۶، آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا از دایملر خواست در مورد سطح آلایندگی برخی خودروهای دیزل خود توضیح بدهد.