تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۵۸۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فلاحت‌پیشه:

"قانون تجارت" محصول کارِ کارشناسی ۳ دوره مجلس است

می متالز - نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تجارت محصول کارِ کارشناسی ۳ دوره مجلس است، گفت: معتقدم که قانون تجارت یکی از قوانین مترقی و کارشناسی‌شده در حوزه اقتصادی کشور است.
"قانون تجارت" محصول کارِ کارشناسی ۳ دوره مجلس است

به گزارش می متالز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی هجمه‌های وارد شده به نحوه بررسی قانون تجارت در مجلس را غیر واقعی و دور از انصاف توصیف کرد و گفت: با توجه به تجربه‌ای که بنده برای حضور در مجلس، در کسوت نمایندگی پارلمان دارم، معتقدم که قانون تجارت یکی از قوانین مترقی و کارشناسی‌شده در حوزه اقتصادی کشور است.

وی افزود: گرچه ایراداتی به لایحه تجارت در سال 92 از سوی شورای نگهبان به آن وارد شد، اما با اصلاحات کارشناسی که طی حدود 15 سال اخیر و چند دوره مجلس بر روی آن انجام شده، نواقص برطرف شده و موجب شده تا قوانین تجارت در کشور جایگاه رو به  پیشرفتی داشته باشد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه لایحه تجارت که پس از مصوبه مجلس و در صورت تایید نهایی به قانون تبدیل می شوده، محصول کار مستمر، شبانه‌روزی و کارشناسی کمیسیون‌های اقتصادی، قضایی و حقوقی، صنایع و معادن و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس است، شایسته برخی افراد نیست که از تریبون‌های عمومی مطالب خلافی را علیه مجلس و نحوه قانون‌گذاری توسط نمایندگان مطرح کنند.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: در حدود 15 سال اخیر و بیش از 3 دوره مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی، چه در مجلس و چه بیرونِ آن با کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با موضوع و حقوقدانان برگزار شده و همه آنها نظرات‌شان را در فضایی نقادانه و منطقی مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم افراد قبل از اظهارنظر درباره عملکرد مجلس و نیز نحوه قانون‌گذاری در پارلمان، اطلاعات مختصری از بررسی طرح‌ها و لوایح و یا حتی سوابق قوانین در مجلس داشته باشند و بعد اظهارنظر کرده و افکار عمومی را نسبت به موضوعات مشوش کنند.

عناوین برگزیده