تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۵۸۶۹۶
سرویس خبر : انرژی
توسط وزارت‌خزانه‌داری آمریکا:

۶ شرکت نفتی چین در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند/ تبعات افزایش هزینه حمل

می متالز - وزارت‌خزانه‌داری آمریکا ۶ شرکت نفتی چینی و مدیران آنها را به دلیل انتقال آگاهانه نفت از ایران و نقض تحریم‌های این کشور در فهرست تحریم قرار داد.
۶ شرکت نفتی چین در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند/ تبعات افزایش هزینه حمل

به گزارش می متالز، وزارت‌خزانه‌داری آمریکا در روزهای اخیر تعدادی شرکت حمل و نقل دریایی نفت و همچنین افرادی از چین را مشمول تحریم‎‌ها قرار داده و اعلام کرد: این شرکت‌ها و مدیران آنها به دلیل انتقال آگاهانه نفت از ایران و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم شدند.

تحریم‌ها به این معنا است که نه تنها بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی از این پس اجازه همکاری با این شرکت‌ها و افراد را نخواهند داشت بلکه اموال آنها نیز در آمریکا بلوکه شده و افراد تحریم شده اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.

آن طور که کارشناسان اعلام می‌کنند این دور از تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تحریم‌های واشنگتن بعد از تحریم خرید نفت ایران است.

در این میان، قرار گرفتن نام دو شرکت زیر مجموعه شرکت کاسکوی چین در فهرست شرکت‌های تحریمی آمریکا، توجه بازار نفت به این تحریم‌ها را بیشتر به خود جلب کرده است. این تحریم‌ها می‌تواند ده‌ها نفتکش را از بازار خارج کند.

یک منبع فعال در حمل و نقل دریایی نفت گفت: از دست دادن تعداد زیادی تانکر نفتی در یک شب منجر به متلاشی شدن بازار نفتکش‌ها و افزایش شدید قیمت حمل و نقل دریایی نفت می‌شود.

منابع کشتیرانی اعلام کردند: هزینه حمل نفت خاورمیانه به شمال آسیا ۱۹ درصد برای سررسید اکتبر افزایش یافته که معادل ۶۰۰ هزار دلار برای هر سوپر تانکر است. هزینه حمل نفت به سواحل نزدیک چین افزایش بیشتری یافته است. هزینه حمل هر محموله بزرگ نفت خاورمیانه به سواحل غربی هند ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌‌دهد. هزینه حمل نفت خاورمیانه توسط نفتکش‌ها در حال حاضر به بیشترین سطح از زمان حمله به نفتکش‌ها در تنگه هرمز رسیده است.

براساس این گزارش، معامله سهام کاسکو از روز پنج‌شنبه متوقف شده است. طی دو روز اخیر شرکت یونیپک بازوی تجاری ساینوپک که بزرگ‌ترین شرکت نفتی چین محسوب می‌شود به همراه شرکت ملی نفت هند سفارش‌های اجاره نفتکش‌های کاسکو را لغو کردند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد