تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۵۸۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بدری مطرح کرد:

بررسی دقیق جزئیات لایحه تجارت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در ادوار مختلف

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: لایحه تجارت یکی از لوایحی است که در ادوار مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته، به طوری که این لایحه حدود ۱۴ سال است که در کمیسیون تخصصی پارلمان و توسط نمایندگان مجلس رسیدگی شده است.
بررسی دقیق جزئیات لایحه تجارت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در ادوار مختلف

به گزارش می متالز، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آثار مثبت تصویب قانون تجارت در اقتصاد کشور، گفت: تصویب لایحه تجارت یکی از الزامات اساسی برای ساماندهی اقتصاد کشور محسوب می شد و نمایندگان مجلس با توجه به این موضوع، لایحه را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

 

بررسی دقیق لایحه تجارت در کمیسیون های تخصصی مجلس طی 14 سال اخیر

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه تجارت یکی از لوایحی است که در ادوار مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته، به طوری که این لایحه حدود 14 سال است که در کمیسیون تخصصی پارلمان و توسط نمایندگان مجلس رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت، در حدود 14 سال اخیر، لایحه تجارت در کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون های اقتصادی و حقوقی و قضایی بررسی شده و تمام نقایص و ابهامات یک به یک در این سال ها رفع شده است.

 

تأیید لایحه تجارت توسط سازمان های علمی و پژوهشی

بدری ادامه داد: علاوه بر کمیسیون های تخصصی مجلس، سازمان های علمی و پژوهشی نیز لایحه تجارت را مورد بررسی قرار داده و این لایحه مورد تأیید تمام این نهادها از جمله مرکز پژوهش های مجلس است.

 

کشور برای ساماندهی حوزه تجارت و اقتصاد، به قانونی مدون و جامع نیاز داشت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من کشور برای ساماندهی حوزه تجارت و اقتصاد، به قانونی مدون و جامع نیاز داشت، از این رو قانون تجارت تمام این خلاء های قانونی را برطرف کرده است. به طور مثال کشور تاکنون قانون مشخصی برای مسائل تجارت الکترونیک نداشت و این مسئله مشکلات بسیاری را برای این عرصه ایجاد کرده بود، حال در قانون مذکور تمام این موارد و خلاء ها رفع شده و فعالان اقتصادی می توانند به خوبی در عرصه تجارت الکترونیک فعالیت کنند.

عناوین برگزیده