تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۵۸۹۵۸
وزیر راه و شهرسازی:

ذوب آهن اصفهان ۳ نوع ریل استراتژیک برای کشور تولید کرد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: ریل به کار گرفته شده در متروی بهارستان برای عملیات تنظیم است و ریل اصلی از ذوب آهن تأمین می‌شود.
ذوب آهن اصفهان ۳ نوع ریل استراتژیک برای کشور تولید کرد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرای پروژه متروی بهارستان اظهار داشت: متروی بهارستان پروژه‌ای مورد نیاز و مطالبه‌ای مردمی است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ریل به کار رفته در این پروژه ترکیه‌ای است، چرا از ریل ملی استفاده نشده است، گفت: ریل به کار گرفته شده در این پروژه عاریه‌ای است و از متروی اصفهان گرفته شده است. ما به صورت انبوه از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کرده‌ایم و حدود 20 سال است که ذوب آهن وارد عرصه تولید ریل ملی شده و در این راه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما 3 نوع ریل را از ذوب آهن درخواست داشتیم، گفت: یک نوع ریل مربوط به قطار شهری است، نوع دیگر مربوط به شریان‌های اصلی و دیگری مربوط به قطارهای پرسرعت است.

اسلامی خاطرنشان کرد: ذوب آهن هر 3 نوع را ساخته و ریلی که دیروز تحویل گرفتیم تا در قطار بستان آباد - تبریز به کار برده شود نیز از همین تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه برای تهیه ریل متروی بهارستان، ذوب آهن اصفهان اعلام آمادگی کرده و قرارداد آن نیز بسته شده است، اظهار داشت: ریل‌های موجود برای تنظیم و رگلاژ است که از ریل‌های اصفهان عاریه گرفته شده و در زمان نصب ریل اصلی از ریل تولید ذوب آهن استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: منابع همیشه محدود بوده و در دوران‌های مختلف با توجه به شرایط اولویت‌ها جابجا می‌شود، هزینه‌های این پروژه تامین خواهد شد و امیدواریم تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

عناوین برگزیده