تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۵۹۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قوامی در تذکر شفاهی:

ارزش سهام سهامداران بورس به دلیل بی‌تدبیری افت کرده است

می متالز - نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: مدیریت بازار بورس باید به گونه‌ای عمل کند که حداقل نوسانات و ضررها به سهامداران وارد شود.
ارزش سهام سهامداران بورس به دلیل بی‌تدبیری افت کرده است

به گزارش می متالز، هادی قوامی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: در این بازار پایه فرابورس ارزش سهام سهامداران به دلیل بی‌تدبیری 50 درصد افت کرده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نقدینگی خود را کجا ببرند، سکه بخرند یا ارز بخرند؟ اگر در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نقدینگی کانالیزه می‌شود و به سمت تولید می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت بازار بورس باید به گونه‌ای عمل کند که حداقل نوسانات و ضررها به سهامداران وارد شود.

قوامی تأکید کرد: از متولیان امر و کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس مجلس خواهانم دستور دهید به صورت ویژه این موضوع بررسی شود چرا که این موضوع باعث فرار نقدینگی از سمت بورس به سمت بازارهای کاذب و دلالی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: امروز چهار پنجم نقدینگی جامعه کار دلالی می‌کند در حالی که ما می‌گوییم نقدینگی باید به سمت تولید و اشتغال برود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح کرد: متأسفانه در این چند روز اخیر باید بررسی شود کسانی که قبل از تشکیل چنین اتفاقاتی در بازار بورس، رانت اطلاعاتی دارند و بهره‌مند شدند باید از این موضوع تحقیق و تفحص شود که این افراد چه کسانی هستند که به بازار بورس ضربه می‌زنند.

عناوین برگزیده