تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۵۹۳۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدف سیمان‌ماهان به‌روز رسانی و ارتقای دانش مصرف‌کنندگان است/ محصول جدید سیمان‌ماهان به‌زودی به بازار می‌آید

می متالز - سمینار تخصصی بتن با حمایت سیمان ماهان در مجتمع آموزش عالی زرند برگزار شد.
هدف سیمان‌ماهان به‌روز رسانی و ارتقای دانش مصرف‌کنندگان است/ محصول جدید سیمان‌ماهان به‌زودی به بازار می‌آید

به گزارش می متالز، کارخانه سیمان ماهان کرمان با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش، به‌روز رسانی و ارتقای دانش مصرف‌کنندگان، اقدام به برگزاری سمینارهای تخصصی سیمان و بتن کرده که پیش از این، دو سمینار آن در رفسنجان و کرمان برگزار شده و سومین آن نیز، با همکاری فرمانداری شهرستان زرند، شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و مجتمع آموزش عالی زرند، عصر چهارشنبه، چهارم مهرماه در این شهرستان برگزار شد.

کارخانه سیمان ماهان کرمان در جاده‌ی کرمان ـ رفسنجان قرار دارد. این کارخانه ۳۵۰ نفر پرسنل دارد و سال گذشته، رتبه برتر واحد کیفی استان را کسب کرده است.

این مراسم با عنوان « اولین سمینار تخصصی روش‌های کاربردی اجرا و کنترل بتن‌های مقاوم در برابر زلزله» با حضور دکتر علیرضا رحمتی، مدرس دانشگاه، دبیر و عضو کمیته‌های تدوین استانداردهای ملی کشور و عضو پایه یک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد و با استقبال اعضای نظام مهندسی و دانشجویان زرندی همراه بود.

در افتتاحیه‌ی این سمینار، رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان زرند با بیان این‌که مهندسان طراح و ناظر، خط مقدم جبهبه‌ی کنترل کیفیت ساخت‌وساز در زرند هستند و به خوبی از عهده این مسولیت برآمده‌اند، گفت: در زمینه‌ی کنترل مقررات ملی ساختمان در استان، شهرستان زرند رتبه‌ی خوبی دارد.

مهندس افضلی با قدردانی از برگزار کنندگان این سمینار افزود: با پیگیری نظام مهندسی و دستور مستقیم فرماندار شهرستان، آقایان سلطانی و نورالدینی نمایندگان فرماندار برای بررسی موضوع و کنترل کیفیت ساخت‌وسازها مشخص شدند.

وی افزود: در اولین جلسه‌ای که در این زمینه داشتیم مقرر گردید  بتن براساس مقاومت به فروش برسد و این گام بزرگی در راستای ارتقای کیفیت بتن و مصالح سنگین در زرند است.
وی تاکید کرد:مسائل را طوری پیگیری خواهیم کرد تا کیفیت بتن در شهرستان ارتقا یابد.

به‌دنبال ارتقای دانش مصرف‌کنندگان هستیم

در ادامه، مهندس محمدرضا خیرخواه، مدیرفروش کارخانه سیمان ماهان که به نمایندگی از مهندس درویش مدیرعامل شرکت سیمان ماهان در این مراسم حضور داشت، گفت: بنا داریم در هرکدام از شهرستان‌های استان همایش‌هایی با دید علمی و تخصصی برای ارتقای سطح علمی کسانی که با بتن و سیمان سروکار دارند برگزار کنیم و معتقدیم این هزینه‌کرد جز این‌که ارتقای سطح علمی را بالا ببرد چیز دیگری نیست.

وی افزود: پیش از این با نظام مهندسی رفسنجان کار را شروع کنیم. دکتر رحمتی استاد دانشگاه شهید بهشتی که به شکل کاربردی و تئوری در حوزه‌ی سیمان و بتن تخصص دارد در ابتدا در موسسه استاندارد کرمان کلاسی برگزار کرد و بعد هم رفسنجان میزبان این سمینار شد.
وی با بیان این‌که مخاطبان این سمینار، طراحان، مجریان و ناظران سازه‌های بتنی هستند، ادامه داد:  من در این کلاس حضور داشتم و می‌توانم بگویم که بسیار مفید بود. ما این سمینارها را صرفا برای این‌که سیمان ماهان را معرفی کنیم حمایت نمی‌کنیم بلکه به‌دنبال آن هستیم تا کاربرد بتن در سازه‌های بتنی را به شکل مهندسی و علمی و نه سنتی معرفی نماییم.

وی گفت: در حال حاضر، دو، سه کارخانه در استان فعال هستند و دستاورد این سمینارها، فقط برای سیمان ماهان نیست اگرچه در این کارخانه، با تکنولوژی پیشرفته‌ای محصول تولید می‌شود.
خیرخواه سپس اظهار کرد: از یک ماه پیش تا کنون، طرح توسعه‌ای را در کارخانه پیاده کردیم و توانستیم مقاومت‌های سیمان را با تغییراتی تا ۲۵ درصد افزایش دهیم به گونه‌ای که مسائل زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: محصول سوم این کارخانه تا ماه آینده استاندارد اجباری می‌گیرد و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان همچنین گفت: مصرف سیمان در شهرستان زرند نسبت به گذشته افزایش یافته که به همین دلیل، ما یک تیم بازاریابی ساماندهی کردیم تا به صورت علمی با ناظران و کارفرمایان صحبت کنند تا سیمان موردنیاز را تامین کنند.

وی با بیان این‌که زرند در زمان زلزله تجارب تلخی داشته و باید کاری کنیم سازه‌های شهرستان و استان به سمت سازه‌های بتنی برود، یادآور شد: اگر در بم سازه‌های بتنی وجود داشت تلفات این همه بالا نمی‌رفت. وی افزود: باید بتوانیم این فرهنگ را در بین سازندگان ایجاد کنیم که حتی واحدهای مسکونی را به سمت سازه‌های بتنی ببریم و این ممکن نیست مگر این‌که اطلاعات علمی داشته باشیم و روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

خیرخواه با بیان این‌که ۸۰ درصد شهرداری‌های استان مصرف‌کننده‌ سیمان ماهان هستند، اظهار کرد: تمام مصالح فروشی‌های رفسنجان و بخش عمده‌ی مصالح فروش‌های کرمان محصول ما را به مشتری عرضه می‌کنند.

مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان در این سمینار از صادرات محصولات این کارخانه خبر داد و افزود:  ۲۵ درصد تولید کارخانه را به صادرات اختصاص داده‌ایم و در حال حاضر سیمان ماهان به برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

تصاویر: روابط عمومی شرکت سیمان ماهان کرمان

عناوین برگزیده