تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۵۹۶۶۴
سرویس خبر : انرژی
حسن بیکی:

هدف انگلستان از متهم کردن ایران در حادثه آرامکو، فروش تسلیحات بیشتر به عربستان است

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هدف انگلستان را از متهم کردن ایران در حادثه آرامکو، فروش تسلیحات بیشتر به عربستان دانست.
هدف انگلستان از متهم کردن ایران در حادثه آرامکو، فروش تسلیحات بیشتر به عربستان است

به گزارش می متالز، ابوالفضل حسن بیکی، با اشاره به نقش انگلستان در متهم کردن ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان گفت: بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان، فرانسه و آلمان در راستای اهداف ایالات متحده قدم برداشته و تصمیم گیری کرده اند، اما با توجه به تغییراتی که در جهان ایجاد شده و بعد از فروپاشی شوروی، نظام تک قطبی جهان تبدیل به یک نظام چند قطبی شده، آمریکا دیگر قدرت سابق برای اعمال فشار صددرصدی بر سایر کشورها را ندارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شکست های آمریکا در برجام و ناکامی سیاست های مداخله جویانه در امور سایر کشورها، واشنگتن کوشش می کند که به طور نیابتی و با استفاده از کشورهای دیگر نقش مخرب خود را در منطقه ایفا کند که در این برهه زمانی، انگلستان این نقش را بر عهده گرفته و تلاش می کند که با متهم کردن ایران در ناآرامی های منطقه، مقاومت را تضعیف کرده و اهداف آمریکایی ها را عملیاتی کند.

 

اوضاع داخلی در انگلستان نابسامان است

وی افزود: هم اکنون انگلستان در سیاست های داخلی و خارجی خود دچار مشکل بوده و پارلمان این کشور با نخست وزیر مشکل دارد و نخست وزیر در این کشور مدام در حال تغییر است؛ بنابراین شکست در سیاست های داخلی و خارجی انگلستان نشان دهنده بحرانی بودن اوضاع در این کشور است، اما علی رغم شرایط موجود، لندن دست از خباثت برنداشته و ایران را متهم به دخالت در جنگ یمن و مقصر اصلی حمله به آرامکو می داند.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر نشان داده که در مقابل زورگویی ها و خباثت های دولت انگلیس ایستاده و همواره با مقاومت خود پیروزی های بسیاری را بدست آورده است. البته باید دانست که کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس برای فروش تسلیحات در منطقه همواره به دنبال ایران هراسی هستند و حرکات انگلستان ناشی از این تفکر است تا بتواند تسلیحات بیشتری را روانه منطقه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با قدرت از مقاومت در منطقه حمایت می کند و هیچ هراسی از زورگویی های استکبار و ایادی اروپایی و منطقه ای آن ندارد، بنابراین به دولت انگلستان توصیه می شود که رویه موجود را تغییر داده و به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران