تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۵۹۸۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
احمد مجیدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران مطرح کرد:

ایرالکو در اراک با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد/ برای فروش در بورس مشکل داریم

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش دیروز عنوان کرده بود در بخش آلومینیوم نیاز به اکتشافات جدید داریم و ایجاد صنایع پایین دستی در این حوزه هدف گذاری شده است. در روز دوم همایش میزگرد مروری بر صنعت آلومینیوم برگزار شد.
ایرالکو در اراک با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد/ برای فروش در بورس مشکل داریم

به گزارش می متالز، رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش دیروز عنوان کرده بود در بخش آلومینیوم نیاز به اکتشافات جدید داریم و ایجاد صنایع پایین دستی در این حوزه هدف گذاری شده است. در روز دوم همایش میزگرد مروری بر صنعت آلومینیوم برگزار شد. گودرزی، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران عنوان کرد: خصوصی‌سازی در صنعت آلومینیوم (المهدی و هرمزال) شکست خورد و این شرکت هنوز هم با وجود واگذاری به مپنا به تولید واقعی خود نرسیده است‌.

در ادامه احمد مجیدی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران عنوان کرد: با ۵ خط تولید فعالیت می‌کنیم و ظرفیت تولید شرکت ۱۸۰ هزار تن در سال است. بزرگترین مشکل تولیدکنندگان شمش آلومینیوم تامین مواد اولیه است و ۸۰٪ مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر تامین می‌کنیم، برعکس صنایع مس و فولاد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: این واحد تولیدی مادر تخصصی در زمره سه تولید کننده فلز شمش آلومینیوم کشور است که ایرالکو در اراک با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد و محصولات خود را در بازارهای هدف به فروش می رساند.

وی اشاره کرد: ایرالکو ماهانه ۲۵ میلیون دلار نیاز دارد که مواد اولیه خود را تامین کند این در حالی است هرچند که ارزی به ما اختصاص داده نشده هرچند که مواد اولیه را تامین کرده‌ایم. ما به میزان ۳۰۰ هزار تن پودر آلومینا در سال نیازمندیم که حداکثر تا ۳۰٪ آن‌را از شرکت آلومینای ایران تامین می‌کنیم و مابقی وارداتی است. حتی شرکتی که بیش از دو دهه مواد اولیه ما را تامین کرده است به ما اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند با ما کار کند.

وی افزود: انبارهای ایرالکو مملو از شمش است اما برای فروش در بورس مشکل داریم.

عناوین برگزیده