تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۵۹۸۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

استان زنجان ظرفیت و پتاسیل توسعه صنعتی را دارد

می متالز - با توجه به نسبت جمعیتی استان زنجان در کشور و مقایسه شاخص های صنعتی کشور با سهم این استان، می توان نتیجه گرفت که ظرفیت و پتانسیل های توسعه صنعتی در زنجان وجود دارد.
استان زنجان ظرفیت و پتاسیل توسعه صنعتی را دارد

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی در استان زنجان با بیان مطلب فوق افزود: سهم استان زنجان از لحاظ جمعیتی حدود 3/1 درصد کشور می باشد، این در حالی است که با وجود 16 شهرک و ناحیه صنعتی سهم استان در این زمینه 1/2 درصد است.

وی تصریح کرد: میزان واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور 44 هزار واحد است که این میزان در استان زنجان 965 واحد است که 3/2 درصد سهم کشور را به خود اختصاص می دهد.

صالحی نیا با اشاره به اینکه سهم استان در زمینه اشتغالزایی واحدهای به بهره برداری رسیده کشور 3/2 درصد و واحدهای در حال انجام عملیات ساخت و ساز 1/2 درصد است یادآور شد: مقایسه این شاخص ها در استان زنجان نشان می دهد که 2 تا 5/2 درصد از شاخص های صنعتی کشور در شرایط فعلی و توسعه های آتی به استان زنجان اختصاص دارد و این امر حاکی از وجود ظرفیت و پتانسیل راه اندازی واحدهای جدید و توسعه صنعتی در این استان دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون خوشبختانه با توجه به محدودیت واردات در کشور، افزایش نرخ ارز و عرضه مناسب تولیدات در بازار داخلی و صادرات، کمتر واحد تولیدی مشکل بازار جهت فروش محصولات خود دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون 93 درصد صنایع مستقر در شهرک های صنعتی کشور، صنایع کوچک هستند عنوان کرد: از 44 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور 39 هزار واحد جزء صنایع کوچک به شمار می روند.

وی افزود: بالغ بر 10 هزار و 500 واحد راکد در صنایع کوچک وجود دارد که در راستای رفع این رکود ، 1350 واحد امسال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

صالحی نیا از راه اندازی کلینیک صنعتی پایش، عارضه یابی و احیای واحدهای صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد : کلیه واحدهای تولیدی می توانند با ورود در این سامانه موارد و مشکلات خود را مطرح نمایند تا به کمک گروه مشاوره در این کلینیک عارضه یابی و پایش صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یکی از روش های توسعه صنایع کوچک در کشور را از طریق ایجاد خوشه ها دانست و خاطر نشان ساخت: هم اکنون صدمین خوشه به ثمر رسیده را در کشور بهره برداری خواهیم کرد و برای ایجاد 300 خوشه صنعتی در کشور برنامه ریزی صورت گرفته است.

عناوین برگزیده