تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۹۹۲۴
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو خبر داد:

مذاکره با روسیه جهت تمدید وام دولتی نیروگاه سیریک و برقی کردن راه آهن اینچه برون

می متالز - اردکانیان گفت: استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار است که نسبت به پروژه سیریک کمی عقب است.
مذاکره با روسیه جهت تمدید وام دولتی نیروگاه سیریک و برقی کردن راه آهن اینچه برون

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز یکشنبه ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سیریک هرمزگان که یک هزار و ۴۰۰ مگابایت است به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه امروز بین وزارت دارایی روسیه و وزارت دارایی ایران امضا شد و انتظار ما این است که طی ۲ ماه آینده تجهیزات کارگاه فراهم شود و کار مسیر درست خود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از ۱.۴ میلیارد هزینه مربوط به ساخت نیروگاه سیریک ۱.۲ دهم آن مختص به این وام است.

اردکانیان از استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار خبر داد و گفت: این پروژه باید مسیر نهایی خود را طی کند ولی نسبت به پروژه های سیریک کمی عقب تر است.

وی بیان کرد: طی مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با معاون وزیر دارایی روسیه امیدواریم این طرح حداکثر تا پایان امسال اجرا شود.

وزیر نیرو از توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و باد توانی نیروگاه حرارتی کشور خبر داد و گفت: قرارداد های تجاری این پروژه امضا شده است و امروز خوشبختانه وزارت دارایی روسیه اعلام کرد مشکلی برای تامین منابع به صورت وام ندارد.

این مقام مسوول در پایان بیان کرد: جمع این دو پروژه ۶۵۰ تا۷۰۰ میلیون یورو است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده