تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۵۹۹۳۵

مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران حداکثر تا مهرماه باید اعلام شود

می متالز - استاندار تهران با اشاره به ضرورت اتمام مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران گفت: مدیرعامل راه‌آهن مکلف شده تا مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی در شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار را حداکثر در مهرماه اعلام کند.
مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران حداکثر تا مهرماه باید اعلام شود

به گزارش می متالز، انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک با اشاره به طرح حمل و نقل ریلی تهران و حومه اظهار داشت: بررسی 70 سناریو در این طرح بسیار زیاد است و مطالعات باید به شکل محدود و اجرایی‌تر حداکثر با 5 سناریو با توجه ویژه به موضوعات ارتباط خطوط مترو با دیگر شبکه‌ها، موضوعات زیست محیطی و اثرات کاربری اراضی به شبکه حمل و نقل ریلی پیگیری شود.

وی با اشاره به اهداف اجرایی نقشه جامع طرح توسعه خطوط حمل و نقل ریلی بیان کرد: بهینه‌سازی خطوط موجود و توسعه خطوط از 7 به 11 خط در خطوط حومه‌ای و اکسپرس مهم‌ترین هدف در پروژه توسعه خطوط حمل و نقل ریلی استان است.

استاندار تهران سپس با تأکید بر اجرای انتقالی خط مترو تهران به اسلامشهر افزود: طبق جلسات کارشناسی شده از میان دو پیشنهاد اجرای تبادلی از سوی مشاور طرح جامع شهرداری تهران و پیشنهاد اجرای انتقالی توسط مشاور شهرداری اسلامشهر، با پیشنهاد انتقالی بودن طرح موافقت شود تا در خط 3 مترو این امر محقق شود.

 

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت تسریع در احداث مترو اسلامشهر تصریح کرد: این طرح در حال اجرا است و پیمانکاری آن از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر منتقل شده است که امید است سریع‌تر انجام شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم پیگیری خطوط حمل و نقل ریلی در سایر شهرستان‌های استان گفت: اولویت مهم ما توسعه خطوط حمل و نقل ریلی در شهرستان‌های استان است تا رفت و آمد مردم تسهیل شود.

استاندار تهران ادامه داد: مدیرعامل راه‌آهن استان تهران مکلف شده تا مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی در غرب استان و در شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار را انجام دهد که باید طرح مطالعاتی در نیمه نخست سال انجام می‌شد که حداکثر در مهرماه باید نتایج را اعلام کنند.

وی در پایان با اشاره به اجرای پروژه مترو پردیس نیز خاطرنشان کرد: مطالعات مترو پردیس انجام می‌شود و پیمانکار آن قرارگاه خاتم‌الانبیاء است، همچنین در مورد مترو پرند نیز با توجه به اعلام آمادگی مدیرعامل جدید شهرهای جدید پرند در صورت تقبل هزینه مالی ادامه خط مترو فرودگاه امام(ره) به پرند متصل می‌شود.

عناوین برگزیده