تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۶۰۲۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
زرآبادی تشریح کرد:

کاهش تعرفه واردات لاستیک می‌تواند منجر به تعدیل قیمت‌ها شود؟

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید تاثیر کاهش تعرفه واردات لاستیک بر بازار موقتی بوده و قیمت‌ها تنها دو تا سه ماه تعدیل می‌شود.
کاهش تعرفه واردات لاستیک می‌تواند منجر به تعدیل قیمت‌ها شود؟

به گزارش می متالز، حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش تعرفه واردات لاستیک از 40 درصد به 5درصد گفت: از آنجا که تولیدات داخل نیاز بازار را تامین نمی‌کند واردات امری ضروری محسوب می‌شود.

 

کاهش تعرفه واردات لاستیک تنها مولفه موردنیاز برای تامین تایر با قیمت‌ مناسب نیست

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ارزی و اعتصاب کامیونداران در سال گذشته موجب واردات لاستیک‌های سنگین با ارز 4200 تومانی شد، افزود: کاهش تعرفه واردات لاستیک تنها مولفه موردنیاز برای تامین تایر با قیمت‌های مناسب نیست بلکه باید نیاز کشور ارزیابی شده و براساس آن میزان واردات و تعرفه واردات مشخص شود.

 

تصمیم گیری‌ها براساس آمار واقعی و شرایط کنونی کشور نیست

وی با بیان اینکه تصمیم گیری‌ها در کشور براساس آمار واقعی و شرایط نیست، اظهار کرد: تامین لاستیک موردنیاز بازار از سه طریق صورت می‌گیرد؛ واردات، تولید داخل و قاچاق. حال با کاهش تعرفه واردات، تنها این بخش تحت تاثیر قرار می گیرد.

زرآبادی با بیان اینکه با کاهش تعرفه واردات لاستیک به مشکل تامین تایر بازار تنها از یک بُعد توجه می‌شود، اضافه کرد: تاثیر کاهش تعرفه واردات لاستیک بر بازار موقتی بوده و تنها دو تا سه ماه به تعدیل قیمت‌ها می‌انجامد.

 

لاستیک تامین شده با ارز دولتی به دست مصرف کننده نهایی نمی‌رسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش تعرفه واردات لاستیک باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، ادامه داد: نحوه توزیع تایر با کاستی‌هایی روبه رو است چراکه لاستیک تامین شده با ارز دولتی به دست مصرف کننده نهایی نرسیده و موضوعاتی مانند احتکار و.. ایجاد شده است.

عناوین برگزیده