تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۶۰۲۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قدیمی ترین شرکت بورس درباره نتیجه نهایی دعوی توضیح داد

می متالز - قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس درخصوص نتیجه نهایی دعوی توضیح داد و آماده انجام معامله شد.
قدیمی ترین شرکت بورس درباره نتیجه نهایی دعوی توضیح داد

به گزارش می متالز، نفت پارس که با حضور از 15 بهمن سال 1346 قدیمی ترین شرکت بورس ایران بشمار می رود درخصوص نتیجه نهایی دعوی له شرکت، توضیح داد و با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از ساز و کار حراج آماده انجام معامله شد.

بر این اساس، حمیدرضا خلیلی مدیرعامل "شنفت" اعلام کرد: پیرو نامه های ۱۴ و ۳۰ شهریور ماه این شرکت در خصوص اجرای حکم پرونده لوبکات، طبق مذاکرات انجام شده با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تحویل ۴۵.۸ میلیون لیتر لوکات موضوع حکم به تدریج و بر اساس ظرفیت عملیاتی و برنامه تولید طرفین، حداکثر طی مدت ۶ الی ۱۲ ماه به انجام خواهد رسید. تا زمان تهیه این نامه حدود ۷۰۰ هزار لیتر از محل لوبکات موضوع پرونده پالایشگاه نفت پارس ارسال شده است.

میانگین نرخ خرید لوبکات در شش ماهه اول سال حدود ۴ هزار تومان به ازای هر لیتر است. از آنجایی که نرخ لوبکات تابعی از قیمت نفت کوره و ارز نیمایی بوده و در دوره های ماهانه تعیین می شود، نمی تواند اثرات دقیق اجرای حکم در سودآوری شرکت را پیش بینی کرد.

لذا شرکت نفت پارس همزمان با دریافت لوبکات و صدور رسید انبار زمان‌ثبت اثرات سودآوری اجرای این حکم در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی، کلیه اطلاعات مالی مربوط را در گزارشات تفسیری سه ماه به استحضار سهامداران خواهد رساند.

بنابراین گزارش، شرکت توسعه صنعت نفت وگازپرشیا مالک 52 درصدی این شرکت بورسی محسوب می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده