تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۶۰۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری برای این هفته اعلام کرد:

دو صنعت جذاب، مهم ترین انگیزه نمادهای بزرگ و پیش بینی اصلاح در برخی گروه ها

می متالز - یک کارگزاری با اشاره به وضعیت بازارهای جهانی از مهم ترین انگیزه در نمادهای بزرگ، دو صنعت مورد توجه و پیش بینی تمایل به اصلاح نسبی در برخی گروه ها خبر داد.
دو صنعت جذاب، مهم ترین انگیزه نمادهای بزرگ و پیش بینی اصلاح در برخی گروه ها

به گزارش می متالز، در حالی بازار سهام سومین هفته مهر را با شاخص 326 هزار و 117 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط هفته پیش و روزهای آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته روند مثبتی آغاز کرد و با گرایش اصلاحی به کار پایان داد. هر چند بازگشایی بانک ملت ویترین بازار را جذاب نگه داشت اما در بازارهای جهانی همچنان نشانه ای از بهبود وضعیت دیده نمی شود.

نفت برنت به پایین تر از 60 دلار رسیده و فلزات نیز وضعیت چندان بهتری ندارند. وضعیت ترامپ متزلزل شده و همین موضوع احتمال دستیابی به توافق با طرف های درگیر مذاکرات را کاهش می دهد. علاوه بر این موارد شاهد مشهود شدن ضعف در آمارهای اقتصادی آمریکا هستیم و احتمال کاهش نرخ بهره برای سومین بار افزایش یافته و بازارها در عین ناباوری به سمت رکودی جدی پیش می روند.

در فضای سیاسی نیز آرامش بهترین خبر برای بازار است. در همسایه ها گرایش به حل اختلافات دیده می شود و اخبار در رابطه با مذاکرات ایران آمریکا نیز چندان منفی نیست. هرچند دلار به مسیر رشد آرام ادامه داده و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی احتمال ادامه رشد آرام این متغیر تاثیر گذار در بازار داخل وجود دارد.

اما در بازار سهام، گزارش های عملکرد 6 ماهه مهم ترین انگیزه در نمادهای بزرگ بازار است و در گروه های کالا محور به نظر کوچکتر ها قبل از انتشار عملکرد  می توانند مورد توجه باشند. 

در دیگر گروه های بازار، بانکی ها با بازگشت مجدد بانک ملت می توانند مورد توجه باشند و خودرویی ها نیز همچنان جذاب به نظر می رسند. نکته قابل توجه در گروه های رشد کرده بازار، تمایل به اصلاح نسبی است و باید در انتخاب نماد در این گروه ها تا حد زیادی محتاط بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده