تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۶۰۴۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

داد و ستد ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بورس تهران در روز اصلاح شاخص

می متالز - شاخص بورس تهران امروز با اصلاح ۷۰۹۳ واحدی به کار خود پایان داد و عدد ۳۲۰ هزار و ۲۱۲ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۵ هزار و ۴۲۹ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۳۱ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۵۵ هزار و ۳۰۱ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۴۱۸۷ واحد را ثبت کرد.
داد و ستد ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بورس تهران در روز اصلاح شاخص

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۹۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۴۳۹ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "برکت"، "شسپا" و "شبهرن" به ترتیب با ۴۵، ۴۵ و ۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "فملی"، "فولاد" و "اخابر" به ترتیب با ۳۷۹، ۳۷۳ و ۳۴۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت" و "وبصادر"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و مواد دارویی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه تمایل به ذخیره سود مهمترین دلیل اصلاح شاخص در دومین روز کاری هفته بود. با این حال حجم و ارزش داد و ستد سهام و همچنین افزایش تقاضا در ساعت پایانی معاملات امروز حاکی از ادامه روند صعودی شاخص در روزهای آتی است.

عناوین برگزیده