تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۶۰۵۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان:

وزیر صمت در زمینه نهضت ساخل داخل با تمام وجود کار می‌کند/ تا میز پنجم ۲۵ درصد ارزش واردات را داخلی سازی می‌کنیم

میم تالز - دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان گفت: قطعات داخلی شده در میز اول تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو، تا ۱۰ درصد ارزش واردات مشابه را در دست گرفته است و تا میز پنجم ۲۵ درصد ارزش واردات را در این حوزه داخلی سازی می کنیم.
وزیر صمت در زمینه نهضت ساخل داخل با تمام وجود کار می‌کند/ تا میز پنجم ۲۵ درصد ارزش واردات را داخلی سازی می‌کنیم

به گزارش می متالز، آرش محبی نژاد در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو بیان کرد: فکر نمی کردیم قراردادهای ساخت داخل به این سرعت به نتیجه برسد، این پیشرفت قابل توجه بوده است.

او تاکید کرد: امسال سال رونق تولید است و امکانات کشور در این راستا بسیج شده اند که نقدینگی رونق تولید در مسیر تعمیق ساخت داخل هدایت شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان تصریح کرد: نقدینگی سرگردان جامعه با یک سری طرح ها باید جذب تولید مولد و تعمیق ساخت داخل شود.

محبی نژاد با بیان اینکه قطعات داخلی شده تا ۱۰ درصد ارزش واردات مشابه را در دست گرفته است، گفت: تا میز پنجم ۲۵ درصد ارزش واردات را داخلی سازی می کنیم.

او در پایان افزود: وزیر صمت در زمینه نهضت ساخل داخل با تمام وجود کار می کنند و جانشان را در این راه گذاشته اند.

گفتنی است که دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو امروز شنبه با حضور وزیر صمت در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران در تهران برگزار شده بود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد