تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۶۰۷۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا مطرح کرد:

انتقاد از تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:خودرو در تمام کشورها کالایی مصرفی است اما در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است.
انتقاد از تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای

به گزارش می متالز، جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توقف خط تولید پراید از سال 99، گفت: براساس برنامه ریزی‌های قبلی مقرر بود؛ تولید پراید از سال 97 متوقف شود اما به دلیل نوسانات ناشی از تحریم این امر به تعویق افتاد.

 

تیبا باید جایگزین پراید شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی تیبا باید جایگزین پراید شده و خودرویی مانند کوییک نیز جای تیبا را می‌گرفت، در صورت اجرایی شدن این سیاست زمینه ارتقا صنعت خودروسازی فراهم می شد.

وی با بیان اینکه مولفه‌هایی مانند کیفیت، امنیت و... موجب می‌شود که هر چه سریعتر به دنبال توقف خط تولید پراید باشیم، اظهار کرد: با توقف خط تولید خودروهای ناایمنی مانند پراید، صنعت خودروسازی پیشرفت کرده و می‌توان ایمنی خودرو را تضمین کرد.

 

ایمنی هر خودرویی را باید متناسب با قیمت آن ارزیابی کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ایمنی تیبا، اضافه کرد: ایمنی هر خودرویی را باید متناسب با قیمت آن ارزیابی کرد به طور مثال نباید انتظاری که از کیفیت و امنیت زانتیا، سانتافه و.. داریم از پراید داشته باشیم.

 

خودرو در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودرو در تمام کشورها کالایی مصرفی است اما در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است، ادامه داد: باید با تلاش، کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد و از سوی دیگر مولفه هایی مانند ارزان قیمت و رقابت پذیر بودن را محقق کرد.

عناوین برگزیده