به گزارش می متالز، محمدباقر عالی رییس هیات عامل ایدرو در این نشست، جهاددانشگاهی را یکی از داشتههای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: هرجا نیاز باشد از تواناییهایی این نهاد بهرهمند میشویم و به شخصه در تجربهی اجرایی ربع قرن خود، از فعالیتهای جهاد دانشگاهی اطلاع دارم و از آن بهره بردهام.
محمد باقر عالی با اشاره به تکنولوژیهای نوین و اهمیت استارتآپها در این زمان، بیان کرد: کسبوکارهای نوپا باید به محیط رشد خود توجه کنند تا شکست نخورند.
عالی با استقبال از پیشنهاد رییس جهاددانشگاهی درباره ایده راهاندازی یک شرکت فناورانه گفت: با کلیات این ایده موافق و آماده تشکیل یک کمیته مشترک از همکاران دوطرف برای پیگیری آن هستیم؛ البته باید یک نقشهی راه کاملا مشخص و تقسیم وظایف شفاف با یک هویت حقوقی مناسب برای این طرح تعریف کرد.
رییس هیات عامل ایدرو ادامه داد: این ایده، برای سالی که مزین به نامگذاری رونق تولید است، ایده بسیار درستی است و در راستای حمایت از نهضت ساخت داخل و بستر فراهمشده کشور در این سال است.
معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای ایدرو توجه بیش از پیش به صنایع پیشرفته است، افزود: در پروژهی دستیابی به دانش فنی غشای اسمز معکوس (ممبران) و طراحی سامانهی ارتباطات هوشمند خودرویی (CVT) نیز آمادهی ادامه همکاری با جهاددانشگاهی هستیم؛ در زمینه انعقاد تفاهمنامه و همکاری دو جانبه در شهرک کاوش نیز آمادگی خود را اعلام میکنیم.
رییس جهاددانشگاهی هم با بیان اینکه از گذشته دور با ایدرو در صنایع نوین و پیشرفته همکاری داشتهایم؛ به الگوی شرکتهایی مانند زیمنس در دنیا اشاره کرد و ، گفت: باید از تجربههای موفق در دنیا برای ایجاد یک مجموعه بزرگ در زمینه فناورانه و تجاریسازی آن بهره ببریم؛ مجموعهای که خود تولید فناوری کند و نهادی فناورانه با ساختی صنعتی باشد.
حمیدرضا طیبی همچنین با تشریح زمینههای مختلف همکاری بین جهاددانشگاهی و ایدرو و اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری گسترده تر با سازمان گسترش گفت : جهاد دانشگاهی فناوری سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی را بومی سازی کرده است و از سال ۱۳۹۳ آماده تجاریسازی آن هستیم؛ اما این مساله نیاز به همراهی خودروسازان دارد که تا به امروز میسر نشده است و نیاز به حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارد.