تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۶۱۰۴۳
سرویس خبر : انرژی
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

اروپا بداند مذاکرات برجامی باید با منطق باشد، نه تهدید و تحریم

می متالز - عضو فراکسیون روحانیت مجلس اعتقاد دارد کشورهای غربی امروزه درگیر مشکلات داخلی بسیاری هستند از این رو نمی توانند در مورد برجام از موضع قدرت صحبت کنند.
اروپا بداند مذاکرات برجامی باید با منطق باشد، نه تهدید و تحریم

به گزارش می متالز، احمد سالک کاشانی، در خصوص ناامیدی اروپایی ها از ایالات متحده برای بازگشت به میز مذاکرات برجامی، گفت: نمی توان برای اروپایی ها اعتبار قائل شد زیرا آنها هم پیرو نظرات آمریکایی ها هستند و بدون اجازه مقامات کاخ سفید اقدامی برای حفظ برجام انجام نمی دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفظ عزت و کرامت توسط مسوولان کشورمان موجب التماس غربی ها می شود، اظهار کرد: بر این اساس در سفر رییس جمهور به نیویورک شاهد التماس کردن اروپایی ها برای برگزاری مذاکره با ایالات متحده بودیم.

وی با اشاره به اینکه انگلیسی ها و فرانسوی ها تلاش زیادی کردند تا مسوولان کشورمان با مقامات کاخ سفید دیدار سطحی داشته باشند، ادامه داد: این مهم در حالیست که ملت ایران به دنیا نشان داد که باید با منطق و حفظ کرامت با آنها صحبت و گفتگو شود. رهبر انقلاب نیز تاکید کردند مذاکره با کشورهای دنیا ادامه خواهد داشت اما تسلیم تهدید و تحریم آنها نمی شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه غربی ها باید بدانند با حمله نظامی، تهدید و ارعاب و تحریم اقتصادی نمی توانند یک حکومت را جابجا کنند یا کشوری را تسلیم کنند، تصریح کرد: باید یادآور شد انگلیس امروزه بدلیل طرح برگزیت دچار شدیدترین مشکلات داخلی است، فرانسوی ها نیز درگیر مشکلات اقتصادی و غیره هستند لذا اروپایی ها در شرایطی به سر نمی برند که بخواهند از موضع قدرت پا به میدان مذاکرات  بگذارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید اذعان کرد امروزه کشورمان در شرایط اوج اقتدار است لذا باید بر اساس ظرفیت های داخلی گام برداریم و چشم انتظار اقدامات غربی ها نباشیم.

عناوین برگزیده