تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۶۱۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

می متالز - نخستین تغییر شماره باند فرودگاهی کشور در اصفهان آغاز شد، آبراهه جدیدی از عصر صفوی در مسجد امام اصفهان کشف شد و تولیدکنندگان فولاد نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش می متالز، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: نخستین بار در تاریخ صنعت هوانوردی کشور، شماره باندهای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به دلیل زاویه ناشی از انحراف کره زمین، تغییر می‌کند.

حسن امجدی افزود: زاویه مغناطیسی باندهای فرودگاه بین المللی اصفهان به علت تغییر زاویه ناشی از انحراف کره زمین در ۵۰ سال گذشته تغییر کرد و همین امر باعث شد تا شماره باندهای پروازی فرودگاه از ۲۶.۰۸ به ۲۵.۰۷ تبدیل شود.

امجدی ادامه داد: با ارزیابی ماهواره‌ای و آمارگیری‌های چند سال گذشته مشخص شد که به دلیل تغییرات زاویه ناشی از گردش محور زمین، جهت باندپروازی فرودگاه اصفهان تغییر یافته و بنابراین لازم است شماره باند نیز اصلاح شود به همین دلیل شماره باند جدید اصفهان ۲۵.۰۷ خواهد بود.

۸۰۰ کیلومتر راه‌های شریانی استان اصفهان خراب است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های این استان، ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد. 

فرزاد دادخواه افزود: برای بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی این استان، نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال برای لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌ها اختصاص یافت و امسال نیز جهت نوسازی، بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

اجرای طرح قطار پرسرعت اصفهان - تهران شتاب گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: سرعت اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران برغم نداشتن مشکل مالی کند است که باید شتاب بگیرد.

حجت الله غلامی تصریح کرد: پروژه قطار پرسرعت  اصفهان - قم - تهران با فاینانس شرکت " سی آر ای سی " چین شروع شده است اما برغم اینکه پروژه با مشکل مالی مواجه نیست و اعتبار لازم را دارد انتظارات مدیریت استان را برآورده نکرده است.

وی دلیل عقب بودن پروژه از برنامه زمانبندی را تغییر مدیریت این طرح ملی بیان کرد و اظهار داشت:  تغییرات مدیریتی که طی چند مرحله در راستای اجرای این پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد موجب شد تا طرح قطار پر سرعت اصفهان - قم - تهران متوقف شود.

آتش‌سوزی کارخانه قدیمی ریسندگی اصفهان خسارت جانی نداشت

آتش سوزی در کارخانه قدیمی ریسندگی و بافندگی اصفهان در خیابان مشتاق سوم کنار باغ گل‌ها شنبه شب بدون هیچ‌گونه خسارت جانی مهار و خاموش شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۲۰ و ۵۲ دقیقه رخ داد که پس از اعلام به سامانه ۱۲۵ نیروهای آتش‌نشانی از هشت ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه حریق این کارخانه گسترده بود اظهار داشت: این آتش مهار و خاموش شد و خسارت جانی نداشت.

تولیدکنندگان فولاد نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: نابسامانی که در چرخه تولید فولاد کشور به وجود آمده باید برطرف شود و در نیمه دوم امسال خراسان، خوزستان و ذوب آهن نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند.

حمیدرضا عظیمیان افزود:  مشکلات و مسائل باید حل شود تا به راحتی به تولید مواد دست پیدا کنیم از این رو گرفتاری های ناشی از تحریم نباید بخش کوچکی از فکرمان را درگیر کند و باید در راستای رفع مشکلات داخلی بکوشیم.

وی یادآور شد: تصمیم بر این است که شرکت فولاد مبارکه از تولید کننده صرف فولاد خارج شود و طی سه تا ١٠ سال آینده خود را به عنوان تکنولوژی در سطح دنیا مطرح کند.

امکانات برای حضور زنان در ورزشگاه با احیای ارزش‌های اخلاقی به‌کار گرفته شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: اصل حضور زنان در ورزشگاه خلاف شرع نیست و مسئولان باید از همه ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار دارند برای فراهم کردن زمینه حضور آنها با احیای ارزش های اخلاقی استفاده کنند.

حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد افزود: این ستاد با حضور بانوان در ورزشگاه ها با شرایط فعلی موافق نیست اما اگر مسئولان به ویژه در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال همه ظرفیت ها و امکانات موجود را برای احیای ارزش های اخلاقی در این اماکن، به کار گرفتند، بانوان می توانند بروند و فوتبال را ببینند.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم جلوتر از شرع قدم برداریم، اظهار داشت: اما با توجه به شرایط فعلی از نظر دینی، اجتماعی، اخلاقی و بومی در ورزشگاه ها، زمینه مناسبی برای حضور بانوان فراهم نیست از طرفی مسئولان تکلیف دارند که طبق قانون اساسی، در نظام جمهوری اسلامی همه ظرفیت ها را در جهت احیای ارزش های اخلاقی به کار گیرند.

استاندار اصفهان: هیچ کلاس درسی در اول مهر بدون معلم نخواهد بود

استاندار اصفهان گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و همزمان با اول مهر و سال جدید تحصیلی، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

عباس رضایی در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس استان می شوند. 

به گفته وی، تمهیدات لازم برای حضور همه دانش آموزان بویژه شکوفه ها در روز سی و یکم شهریور و اول مهر اندیشیده شده است و منتظر قدوم همه آنها هستیم.

شبهه افکنی علیه دین را باید با روش‌های نوین پاسخ داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فضای مجازی در اصل فضای حقیقی است و هر سخنی که علیه دین در این فضا زده می‌شود، باید با همان روش‌های نوین روز پاسخ داده شود تا زمینه هدایت آنها فراهم شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: در واقع فضای مجازی در اصل فضای حقیقی است و سخنی که در این فضا مطرح می شود همانند سخنی است که در فضای تبلیغی غیرمجازی مثل منبر زده می شود و فرقی بین سخنی که در کانال های این شبکه ها یا منبر زده می شود، نیست؛ اگر شبهه‌ای در این فضا مطرح می شود باید جواب آن از راهی داده شود که مطرح کنندگان آن بشنوند.

امام جمعه اصفهان گفت: عظمت عاشورا به این است که درس ابدی به انسان ها داده است و"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی  هر روز گروه های حسینی و یزیدی با هم روبرو هستند و این جنگ تا قیامت ادامه دارد.

تداوم جریان زاینده رود منوط به تصمیم شورای هماهنگی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تداوم جریان زاینده رود در سال آبی آینده منوط به تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز این رودخانه است.

حسن ساسانی اظهارداشت: جریان زاینده‌رود تا اواخرشهریور به منظور کشت تابستانه کشاورزان تداوم خواهد داشت و پس از آن با توجه به آغاز سال آبی جدید (مهر ۹۸) تصمیمات جدید بر مبنای شرایط موجود در همان زمان گرفته می‌شود.

وی افزود: ورودی فعلی به سد زاینده رود ۲۲ و خروجی  آن ۸۸ مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن ۶۰۷ میلیون مترمکعب است.

نزاع و درگیری به قتل یک نفر در شاهین شهر منجر شد

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از به قتل رسیدن فردی توسط اسلحه گرم در نزاع و درگیری سه شنبه شب در شاهین شهر این استان خبر داد.

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی شاهین شهر از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک حادثه نزاع و درگیری مطلع و بلافاصله به محل اعزم شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه یکی از طرفین درگیری با اسلحه گرم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد.

آبراهه جدیدی از عصر صفوی در مسجد امام اصفهان کشف شد

آبراهه جدیدی مربوط به عصر صفوی در زیر مسجد امام واقع در میدان تاریخی نقش جهان اصفهان، هنگام اجرای علمیات تعمیر و مرمت وضوخانه آن کشف شد.

 مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان اظهار داشت: این سازه هنگام مرمت وضوخانه و سرویس بهداشتی مردانه در ضلع شرقی مسجد امام و پس از کاشی‌برداری و کف‌برداری آن کشف شد.

فریبا خطابخش افزود: این سازه در ادامه آبراهه دوره صفوی که حدود ۲ سال پیش در شبستان و نمازخانه مسجد امام هنگام عملیات ناوکشی برای رفع رطوبت پیدا شد، قرار دارد.

فعالیت رسانه‌ها بدون مخاطب شناسی عمیق، محکوم به شکست است

استاد روزنامه نگاری و رسانه گفت: فعالیت رسانه‌ها بدون مخاطب‌شناسی عمیق، محکوم به شکست است، به همین دلیل رسانه‌های داخلی کشور با بحران مواجهند.

حسن نمکدوست تهرانی در کارگاه علمی آموزشی«مخاطب امروز، رسانه امروز» در اصفهان اظهار داشت: از دست دادن شمار زیادی از مخاطبان و عدم تاثیرگذاری مناسب در جامعه را باید نماد بحران رسانه‌ها دانست و حل آن نیز بدون مخاطب‌شناسی و تحلیل ذائقه و علاقه مخاطبان و تغییر رویکرد در این زمینه، میسر نیست.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت گونه‌های (تیپ) شخصیتی که در زیر مجموعه‌های مخاطب‌شناسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی جامعه‌ها از جنبه‌های مختلف با جوامع گذشته تفاوت دارد بر همین اساس رسانه‌ها نیز باید سازوکار خود را بر مبنای نگاه فعلی مخاطب شکل دهند زیرا با بی اهمیتی به این اصل نمی‌توان شاهد تاثیرگذاری آنها بود.

نیروگاه اصفهان، آب مورد نیاز تولید برق را از فاضلاب شهری تامین خواهد کرد

نیروگاه اصفهان به عنوان نخستین نیروگاه در کشور، با بهره برداری از سیستم فاضلاب خام شهری خود، آب مورد نیاز سیکلِ تولید بخار توربین‌های مولد برق را از این طریق تامین خواهد کرد. 

ساخت این تصفیه‌خانه تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان اظهار داشت: فاضلاب در تصفیه خانه پیشرفته این نیروگاه طی دو مرحله تصفیه می شود که در مرحله نخست مشابه سایر تصفیه خانه‌ها، فاضلاب خام تبدیل به پساب قابل رهاسازی در محیط و آب کشاورزی غیرمثمر می‌شود و در مرحله دوم به منظور استحصال آب صنعتی، مراحل تصفیه تکمیلی، انجام و علاوه بر چند مرحله گرفتن ذرات معلق و ضدعفونی، آبِ صنعتی با کیفیت بسیار بالا  برای استفاده در سیکل تولید بخار موردنیاز توربین‌های مولد برق نیروگاه، به دست می آید.

عناوین برگزیده