تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۶۱۳۰۲

شرط دولت برای تامین اعتبار پروژه راه‌آهن یزد - اقلید

می متالز - معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به مساله تأمین اعتبار موردنیاز اجرای پروژه راه‌آهن یزد - اقلید اشاره کرد و گفت: دولت قول تأمین اعتبار این پروژه را مشروط بر اینکه پیمانکار طرح در طول یک سال آینده پروژه را به اتمام برساند، می‌دهد.
شرط دولت برای تامین اعتبار پروژه راه‌آهن یزد - اقلید

به گزارش می متالز، بابک دین‌پرست عصر امروز با همراهی معاون استاندار فارس و برخی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه راه‌آهن یزد - اقلید، کارخانه قطعات پیش‌ساخته پارس رویان و کارخانه سنگ‌بری بلکوه این شهرستان بازدید کرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با خبرنگاران، شناسایی ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های استان فارس و کمک به ضعف و مشکلات موجود را ازجمله اهداف سفر خود به استان فارس عنوان کرد و گفت: در این راستا، از واحدهای منتخبی که توسط استانداری انتخاب شدند، در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی، صنعت و معدن وکشاورزی بازدید می‌شود.

وی ادامه داد: با کمک مدیران استانی، شهرستانی و نمایندگان مردم شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، سندی در این‌ ارتباط تنظیم می‌شود تا کمک مؤثری برای رونق تولید و اشتغال در شهرستان‌ها شود.

دین‌پرست به بازدید از پروژه راه‌آهن یزد - اقلید اشاره کرد و بیان داشت: مشکل روستاییانی که زمینشان در مسیر اجرای این پروژه قرار گرفت، در این بازدید عنوان و مقرر شد که این مسئله هرچه سریع‌تر حل‌ و فصل شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، به مساله تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه راه‌آهن یزد - اقلید اشاره و اظهار کرد: دولت قول تأمین اعتبار این پروژه را مشروط بر اینکه پیمانکار طرح در طول یک سال آینده پروژه را به اتمام برساند، می‌دهد.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه هفته آینده در جلسه استانداری، این تعهد سه‌جانبه بین دولت (سازمان برنامه بودجه)، وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار نهایی می‌شود.

دین‌پرست به کارخانه قطعات پیش‌ساخته پارس رویان و بازدید از آن و نیز مشکلات موجود اشاره و عنوان کرد: این کارخانه متأسفانه از سال 94 تا 95 فعال بود.

وی در پایان به مشکل سنگ‌بری بلکوه اقلید با بانک کشاورزی اشاره و اظهار داشت: مقرر شد، پیش از برگزاری جلسه استانداری، مستندات لازم در این زمینه ارائه شود و با توجه به همت سرمایه‌گذاران این واحد در راه‌اندازی مجدد کارخانه و ایجاد اشتغال، حمایت می‌کنیم مشکلات این کارخانه رفع شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بر لزوم تلاش کارخانه برای بازاریابی تأکید کرد و گفت: پیگیری مستندات فروش محصولات تولیدی این واحد به خارج از کشور و رایزنی با دستگاه‌هایی که می‌توانند خریدار این محصولات باشند، مشروط به فعالیت بیشتر کارخانه، ازجمله مسائلی بود که در بازدید از کارخانه قطعات پیش‌ساخته پارس رویان اقلید عنوان شد.

عناوین برگزیده