به گزارش می متالز، علی خدایی در دیدار با قائم مقام شرکت سفید ماکیان تامین کننده 3/5 درصد از مرغ مصرفی کشور که در دفتر مدیرکل راه آهن شمال ۲ برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به عدم تکمیل پروژه راه آهن رشت به آستارا، متد حمل ترکیبی بار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این صورت بایستی بارانداز راه آهن ایجاد شود.
وی افزود: توسعه قطار های باری هدف اصلی ما در منطقه راه آهن شمال ۲ است.
وی بیان کرد: در صورت اتصال ریلی رشت به آستارا، راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ارسال مستقیم بار تا فنلاند را خواهد داشت.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری کارخانه جات و واحد های صنعتی در فاصله یک کیلومتری، در صورت تامین بار، راه آهن بدون اخذ هزینه ای نسبت به ایجاد خط فرعی اقدام می کند.
وی گفت: هزینه ایجاد خط فرعی بیش از یک کیلومتر، بخش تامین زمین و زیر سازی به عهده متقاضی و تامین هزینه روسازی به عهده راه آهن است.
وی اضافه کرد: در صورت تامین زیرساخت ها، پیش بینی شرکت سفید ماکیان، حمل 240 هزار تن بار در سال از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی است.
قائم مقام شرکت سفید ماکیان بخاطر همکاری های اداره کل راه آهن شمال ۲ در رابطه با تخلیه محموله های ذرت و سویا مصرفی شرکت مذکور با عنایت به حداقل زیرساخت ها، از علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال ۲ تقدیر و تشکر کرد.