تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۱۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تا پایان سال

بهره برداری از 12 طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از بهره برداری از 12 طرح صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری در استان خبر داد.
بهره برداری از 12 طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، شهرکی در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر ورزش و جوانان و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در بیرجند برگزار شد، گفت: برای طرح توسعه شرکت کویر تایر نیز 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به وجود بیش از 40 معدن سنگ بدون برق در استان، افزود: اگر به این معادن برق رسانی شود 5میلیون لیتر سوخت آن را می توان صادر کرد.
شهرکی گفت: همچنین برای ایمنی 40 معدن زغال سنگ 10میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به رتبه های برتر تولید محصولاتی همچون زرشک، زعفران و عناب اشاره کرد و افزود: برای افزایش عملکرد تولید در استان، توسعه سیستم های ابیاری در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل اب و فاضلاب روستایی استان هم با اشاره به جمعیت بالای روستاهای استان افزود: 4هزار کیلومتر خط انتقال آبرسانی در استان انجام شده، اما 316روستا با فرسودگی خطوط مواجه شده است.
صفوی نژاد گفت: هم اکنون 447روستا با تانکر ابرسانی می شود.
رییس اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه جلوگیری از خام فروشی را مهمترین اولویت دانست و گفت: از 19هزار تن تولید زرشک در استان تنها 2درصد آن صادر می شود.
احتشام افزود: امسال تولیدات زعفران 500 تن خواهد رسید که 90 درصد این محصول خام صادر می شود.

عناوین برگزیده