تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۶۱۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مطرح کرد:

12 طرح صنعتی با 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در استان ۱۲ طرح صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی داریم که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
12 طرح صنعتی با 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی اظهار کرد: سهم خراسان جنوبی یک درصد جمعیت و ۱۰ درصد وسعت استان را داراست و نرخ بیکاری در استان ۲۰ درصد است.

وی افزود: ۶۲۳ معدن استان شناسایی شده و دارای پروانه است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در استان ۳۱ واحد صنعتی و ۱۷۵ هزار کارت بازرگانی معتبر داریم.

شهرکی عنوان کرد: از ۱۱۷ میلیون دلار صادرات کشور از مرزهای استان ۲۵ درصد سهم خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه ۴۶ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده، گفت: بیش از ۴۰ درصد ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی انجام شده و ۱۳۰ محدوده امید بخش در استان شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی طی دولت دوازدهم در زمینه اشتغال ۶۰ درصد و سرمایه گذاری صنعتی ۲۸۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

شهرکی گفت: در استان ۱۲ طرح صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی داریم که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی به پروژه فولاد قاینات با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: برای طرح توسعه کویر تایر به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خواستار برق رسانی به معادن ذغال سنگ شد و گفت: با برق رسانی به معادن شاهد صادرات ۵ میلیون لیتر سوخت خواهیم بود.

شهرکی بیان کرد: برای برق رسانی به معادن استان باید در سال آینده یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید محقق شود.

وی گفت: درخواست ایمنی در معادن ذغال سنگ، بیمه قالیبافان و افزایش عوراض به جای ممنوعیت صادرات را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: باید به بحث تامین زیرساختها از جمله آب و برق در معادن استان، صادرات برق از حوزه افغانستان و واردات کالاهای ضروری در استان توجه شود.

عناوین برگزیده