تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۶۱۴۵۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اختصاص ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور به امور عمرانی پاسخگوی نیاز این بخش نیست

می متالز - بشیر خالقی صبح امروز در همایش تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه ادارت دولتی شهرستان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر در حدود ۹۰ درصد از بودجه سالانه کشور صرف هزینه جاری دستگاه‌های اجرایی و پرداخت حقوق کارکنان می‌شود.
اختصاص ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور به امور عمرانی پاسخگوی نیاز این بخش نیست

به گزارش می متالز، وی با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد کل بودجه سالانه برای عمران و آبادانی کشور افزود: این میزان بودجه پاسخگوی برطرف کردن نیاز پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در سطح کشور نبوده و باید به امور عمرانی توجه جدی و اساسی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: این مشکلات ناشی از عومل مختلف اعم از تورم، تحریم‌ها، نوسان قیمت کالاهای داخلی و احتکار بوده که مجلس به دنبال ارائه راهکارها برای رفع این مشکلات است.

خالقی تلاش برای تامین حداقل معیشت کارکنان دولت را از موارد مورد پیگیری توسط نمایندگان مجلس برشمرد و بیان کرد: ما به دنبال کاهش فاصله حقوق کارکنان دولت هستیم و در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تمامی کارکنان دولت اقدامی در این راستا بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی کاهش فاصله پاداش حقوق بگیران و برقراری فاصله حداکثر هفت برابری سطح بالاترین حقوق دریافتی کارکنان با سطح حداقل حقوق بگیران را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پیگیری‌ها در این راستا تداوم یابد.

وی با اشاره به برخی بی‌توجهی‌ها به قوانین توسط شرکت‌های زیرمجموعه دولتی گفت: با وجود اینکه این شرکت‌ها مکلف به اجرای قوانین و مصوبات مجلس در زمینه حقوق و پاداش پایان خدمت کارکنان خود هستند اما در برخی شرکت‌ها شاهد تخلف در این زمینه هستیم که باید به این موارد نظارت و رسیدگی شود.

عناوین برگزیده