تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۶۱۴۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
تولیدکنندگان فولاد در چین با کاهش بیشتر تولید برای جشن روز ملی آماده می‌شوند

تشدید محدودیت تولید فولاد در استان‌های چین و کاهش عرضه

می متالز - استان‌های هبی و شاندونگ چین در آستانه آغاز تعطیلات روز ملی چین، دستور کاهش تا 50 درصد از تولید فولاد را به فولادسازان صادر کردند.
تشدید محدودیت تولید فولاد در استان‌های چین و کاهش عرضه

به گزارش می متالز، در نتیجه این اقدام، فعال‌ترین معاملات میلگرد و ورق گرم بورس شانگهای در روز گذشته دوشنبه 23 سپتامبر به دلیل انتظار کمبود عرضه فولاد به ترتیب 3.6 و 3.2 درصد افزایش داشتند.

در روز دوشنبه، به 5 تولیدکننده در Shandong دستور کاهش ظرفیت فولاد به ترتیب تا 15، 40، 50، 50، و 100 درصد برای مدت 23 سپتامبر تا 3 اکتبر داده شد تا آسمان برای جشن روز ملی چین در اول اکتبر پاک باشد.

بر این اساس، تولید فولاد حدود 29 هزار تن در روز کاهش خواهد داشت. به گفته منابع محلی در شهر Handan استان Hebei، انتظار می‌رود که دستورها به طور رسمی در یکی دو روز آینده صادر شود؛ تولیدکنندگان محلی درحال آمادگی برای تعلیق بیشتر ظرفیت فولاد خود تا 3 اکتبر هستند.

تولیدکنندگان این شهر به طور متوسط تولید خود را 54 درصد کاهش داده‌اند که باعث کاهش 39 هزار تنی تولید روزانه چدن و آهن خام شد.

برنامه کاهش تولید در شهر Tangshan استان Hebei مبهم‌تر است. طبق اولین دستور که در 21 سپتامبر صادر شده بود، تمامی کوره‌های بلند این شهر  از کاهش تولید معاف بودند و فقط واحدهای سینتر شامل کاهش 50 درصدی تولید از 22 تا 27 سپتامبر شدند.

با این حال، این دستور در روز 23 سپتامبر ابطال شد و به صورت شفاهی به تولیدکنندگان اعلام شد که برای کاهش تولید هم از کوره‌های بلند و هم در واحدهای سینتر از 24 سپتامبر تا نیمه مارس 2020 آماده باشند.

شهر Tangshan قبلا دستور کاهش تولید 30 تا 50 درصدی کوره‌های بلند برای بیشتر واحدهای محلی از سپتامبر تا اوایل اکتبر صادر کرده بود، که باعث کاهش 60 تا 70 هزار تنی تولید روزانه چدن می‌شد؛ اما این دستورها به صورت جدی اعمال نشدند.

وزارت محیط زیست چین هفته گذشته پیش‌نویس اقدامات کنترل آلودگی زمستان 2019-2020 را صادر کرد، که شامل کاهش تولید به صورت متمایز در زمان هوای شدیدا آلوده می‌شد. 

در هر صورت، تشدید کاهش تولید در Shandong و Hebei بار دیگر نشان داد که محدودیت‌های زیست‌محیطی در تولید فولاد ادامه خواهد داشت که احتمالا باعث کاهش مازاد عرضه در زمستان خواهد شد.

عناوین برگزیده