تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۶۲۰۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت سود «سدور» در گزارش ۶ماهه

می متالز - شرکت سیمان دورود در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه اعلام کرد که سود هرسهم با افت ۸۲درصدی نسبت به مدت مشابه دوره مالی گذشته به مبلغ ۱۷ریال رسیده است.
افت سود «سدور» در گزارش ۶ماهه

به گزارش می متالز، شرکت سیمان دورود در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را با افت ۸۲درصدی نسبت به مدت مشابه دوره مالی گذشته مبلغ ۱۷ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را ۱۸میلیارد ریال، سود خالص را ۱۰میلیارد و ۸۷۳میلیون ریال و زیان انباشته را ۳۰۳میلیارد ریال اعلام کرده است.

«سدور» در اهدافی که برای تولید و فروش محصولات خود دارد اعلام کرده است که باتوجه به برنامه ریزی نقطه ای در بازارهای دورتر (عمدتا در استانهای همجوار)، مدیریت شرکت تقویت واحد بازاریابی و فروش و متعاقبا تولید، تا پایان سال جاری در دستور کار خود خواهد داشت.

از سوی دیگر با توجه به عملکرد روبه رشد شرکت، این واحد تولیدی علاوه بر اینکه جهت پرداخت مخارج جاری در سال مورد گزارش تسهیلات جذب نکرده، بلکه وام های کوتاه مدت دریافتی در سال مالی قبل را نیز بطور کامل تسویه کرده است.

در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی دارد اعلام کرده که با توجه به عدم اخذ تسهیلات در سال ۱۳۹۸، هزینه های مالی تماما مربوط به تسهیلات بلند مدت بانک ملت است.

«سدور» با توجه به عملکرد ۶ماهه اول اعلام کرده است که تولید و فروش برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ به میزان ۷۹۰هزار و ۹۶تن پیش بینی شده که نسبت به سال قبل به میزان حدود ۳درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این افزایش ظرفیت تولید از طریق راه اندازی خط واحد یک در سال ۱۳۹۷ (که پس از چندین سال توقف) موجبات افزایش ظرفیت اسمی تولید سیمان از ۸۸۲هزار به یک میلیون و ۸هزار تن شده است را فراهم کرده است.

عناوین برگزیده