تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۶۲۱۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برنامه «شاخص» بررسی کرد

چرا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارآ نیستند؟

می متالز - چرا صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سهام کارآ نیستند؟ این پرسشی است که برنامه این هفته شاخص قرار است به آن پاسخ دهد.
چرا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارآ نیستند؟

به گزارش می متالز، شاخص بورس هفته گذشته را با افت شدید 4 درصدی که بیشترین ریزش هفتگی سال بود پشت سر گذاشت و نگرانی اهالی بازار را به دنبال داشت، اما شروع هفته جاری با رشد 9000 واحدی شاخص کل از کانال نمادهای بزرگ همراه شد و امید به بورس بازگشت. رکورد دیگری که هفته پیش بازار را متوجه خود کرد مشارکت 880 هزارنفری در عرضه اولیه سهام بود و بازهم این خریداران حقیقی و سرمایه‌داران خرد بازار بودند که نقش فعال‌تری بازی کردند.

بررسی روند هفتگی شاخص کل و دیدگاه‌های خوش‌بینانه و بدبینانه به بازار سرمایه و سیگنال‌های بازارهای جهانی و اهمیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تازه‌واردان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بخش اصلی قسمت اول برنامه است.

بررسی چرایی عملکرد ضعیف صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام در شش‌ماهه اول سال باوجود بازدهی بالای بورس بخش دوم برنامه است و به این سؤال پاسخ داده می‌شود که چرا صندوق‌های سهامی نقش اصلی خود در بازار را پیدا نکرده‌اند؟  چرا صندوق‌ها هم‌زمان با ورود سیل نقدینگی به بازار نتوانستند بخشی از این حجم نقدینگی را به سمت خود جذب کنند؟در کشورهای خارجی چگونه برای صندوق‌ها جذابیت ایجاد می‌کنند؟ با دیدن این برنامه پاسخ این سؤال‌ها را خواهید یافت.

برای پاسخ به این پرسش‌ها برنامه تلویزیونی این هفته را از این لینک ببینید.

عناوین برگزیده