تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۶۲۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی 10 واحد غیر فعال صنعتی در همدان

می متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در سال‌ جاری 10 واحد غیر فعال صنعتی در همدان راه‌اندازی شده‌ است گفت: ظرفیت تولید 9 واحد در همدان از 40 تا صد درصد افزایش پیدا کرده است.
راه‌اندازی 10 واحد غیر فعال صنعتی در همدان

به گزارش می متالز، حمید بهزادی ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان با بیان اینکه در حوزه برنامه توسعه و تولید ساخت داخل در سال‌جاری 6 پروانه بهره‌برداری صادر شده است اظهار کرد: دو مورد پروانه توسعه و 6 مورد پروانه طرح جدید در همدان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 10 واحد غیر فعال صنعتی در همدان راه‌اندازی شده‌اند ادامه داد: ظرفیت تولید 9 واحد در همدان از 40 تا صد درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در ستاد تسهیل رونق تولید برای طرح‌های شهرستان همدان 43 مصوبه گرفته شده است افزود: 21 مورد از مصوبات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات رونق تولید امسال 15 صورت ثبت نام انجام شده است بیان کرد: 9 پرونده به بانک معرفی شده و تسهیلات رونق تولید به دو پرونده پرداخت شده است.

کارشناس طرح و برنامه میراث فرهنگی استان همدان در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها ایجاد ظرفیت هتلینگ بوده است اظهار کرد: در استان همدان 9 هتل در حال ساخت است که پنج مورد در شهرستان همدان قرار دارد.

حمیدرضا حیدری با بیان اینکه حمایت از اقامتگاه‌های بومگردی و طبیعت گردی یکی از پروژه‌های معرفی شده است ادامه داد: یک اقامتگاه بومگردی با چهار اتاق و 16 تخت در منطقه جولان همدان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مخزن امن موزه منطقه‌ای به صورت صد درصد اجرایی شده است افزود: این پروژه در سفر هیات دولت به همدان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کارشناس طرح و برنامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه تملک تپه هگمتانه و باغ نظری در حال پیگیری است ادامه داد: اقدامات تملک باغ نظری تا دو یا سه ماه آینده انجام خواهد شد.

وی در ادامه به آماده‌سازی زیرساخت دستکند ارزانفود اشاره کرد و ادامه داد: 80 درصد کار اکتشاف این اثر تاریخی انجام شده است و بقیه اقدامات در دستور کار قرار دارد.

حیدری در ادامه به افزایش 36 درصد حضور گردشگران خارجی در همدان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 7 هزار و 659 گردشگر خارجی به همدان سفر کردند که این رقم در سال‌ جاری به 10 هزار و 432 گردشگر رسیده است.

عناوین برگزیده