تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۶۲۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول های ایران را آزاد کرد/ فعالیت دوباره صرافی ها

می متالز - نماینده مجلس با اعلام بهبود روابط امارات با ایران از آزاد شدن ۷۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران و فعال شدن دوباره صرافی های دوبی خبر داد.
امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول های ایران را آزاد کرد/ فعالیت دوباره صرافی ها

به گزارش می متالز، اکبر ترکی در خصوص تغییر رفتار کشورهای غربی و عربی با ایران  گفت: فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که اینستکس را مطرح کردند به دنبال این بودند تا کمبود نفت را از این طریق جبران  کنند. زیرا با تحریم ایران نیاز به نفت در بازار جهانی احساس می‌شود و غربی ها برای جبران این خلأ به ساز و کار اینستکس روی آوردند.

وی افزود: اروپایی ها می دانند اگر روزانه 700 هزار تا 1.5 میلیون بشکه نفت مورد نیاز را از ایران خریداری کنند، مشکلات رفع می شود .هدف آنها نفع رساندن به ایران نیست بلکه برای رفع گرفتاری خود تلاش می کنن و هر بشکه نفت را بین 60 تا 70 دلار پیش بینی می کنند در صورتی که بطور میانگین هر بشکه نفت با قیمت 110 دلار به دست اروپایی ها می رسد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اماراتی ها نیز سعی می کنند رابطه با ایران را بهبود بخشند، ادامه داد: اماراتی ها نیز فهمیده اند کشورهای غربی و عربستان نمی توانند امنیت این کشور را تامین کنند. این کشور خود را سوئیس خاورمیانه معرفی می کند اما تجارت، بانکداری، انرژی و هواپیمایی آن وابسته به امنیت است و می داند در صورت نبود امنیت نمی تواند کاری کند.

ترکی ادامه داد: امارات از عربستان و آمریکا دوری با اصلاح روابط را با ایران، 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. بنابراین روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین روی در دوبی صرافی های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده