تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۶۲۹۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سبقت تسلا از برندهای لوکس آلمانی

می متالز - به‌نظر می‌رسد تقاضای بالای مشتریان آلمانی نسبت به خودروهای برقی تسلا، سهم رقبای لوکس آلمانی آن را به‌شدت تهدید کرده و موجب نگرانی خودروسازان بزرگ در این کشور شده است.
سبقت تسلا از برندهای لوکس آلمانی

به گزارش می متالز، حالا به‌تازگی آمار و گزارش‌های منتشر شده در اتوماتیونیوز نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از خودروهای لوکس آلمانی تحت‌تاثیر افزایش بی‌سابقه استقبال شهروندان و مشتریان در این کشور از خودروهای برقی تسلا قرار گرفته و سهم آنها در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان، دلیل اصلی این رخداد تسلا مدل ۳ به‌عنوان بهترین پرچمدار توسعه داده شده توسط این خودروساز جاه‌طلب و بلندپرواز آمریکایی بوده است.براساس گزارش موسسه جی‌پاور، ارزش برندهای لوکس آلمانی از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون شاهد یک ریزش ۶ درصدی بوده و بازار کلی آنها نیز ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که این موضوع به قدری جدی و تهدیدآمیز بوده که موجب سقوط و ریزش قیمت خودروهای لوکس آلمانی نیز شده است. خودروسازان آلمانی به منظور جلوگیری از افت میزان فروش و همچنین جلب نظر و توجه مشتریان، بارها قیمت محصولات خود را پایین آورده‌اند اما به‌نظر می‌رسد این استراتژی چندان هم موفقیت‌آمیز نبوده است.بسیاری از کارشناسان، روی آوردن دولت و مردم آلمان به سمت و سوی خریداری و استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست را علت اصلی استقبال بی‌نظیر آنها از خودروهای تمام الکتریکی تسلا عنوان کرده‌اند.همچنین آمارها حاکی است که بی‌ام‌و بیشترین آسیب را از استقبال مشتریان از تسلا دیده است، به گونه‌ای که ۸ درصد از خریداران جدید تسلا، قبلا مالک یک خودروی بی‌ام‌و بوده‌اند.

عناوین برگزیده