تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۶۳۰۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تدوین اهداف و برنامه‌های فولاد هرمزگان

می متالز - مهدی شکری‌زاده مدیر فروش و بازاریابی این شرکت تامین حداکثری نیاز داخل، ارزآوری و رشد درآمد پایدار را مهم‌ترین استراتژی این حوزه برشمرد و عملکرد شش ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشریح کرد.
تدوین اهداف و برنامه‌های فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، وی در مورد ارزیابی نقش حوزه فروش فولاد هرمزگان در تحقق این امر گفت: این مجموعه در سال‌جاری بر رونق تولید صنایع داخلی، با رویکرد تامین حداکثری نیاز نوردکاران داخلی و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی آن ها، توانسته است سهم قابل‌ توجهی از نیاز مشتریان بازار داخل را تامین کند. به گفته مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، رشد ۲۳ درصدی فروش محصول تختال در بازار در ۶ ماه ابتدای سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده که البته این امر باعث رشد ۸۶ درصدی کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است. وی یکی از اهداف استراتژیک واحد فروش و بازاریابی در افق ۱۴۰۰ - ۱۳۹۸ را توسعه صادرات به بازارهای جهانی و افزایش فروش داخلی و خارجی با گرایش به محصولات ویژه برشمرد.  شکری‌زاده در مورد عملکرد واحد فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان در تقابل با این شرایط ویژه تصریح کرد: با توجه به اهمیت صادرات محصول تختال شرکت به بازارهای جهانی و لزوم تامین ارز موردنیاز کشور، به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی در بازارهای جهانی، ضرورت ایجاب کرد به‌طور مستمر از نوسانات و تحولات پیچیده در بازارهای جهانی غفلت نکرده و پیش‌بینی‌هایی برای رویارویی با این موقعیت‌ها درنظر گرفته شود و دراین راستا دستاوردهای بزرگی حاصل شده است. به‌ گونه‌ای‌ که در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری با رشد درآمد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم. وی تاکید کرد: به‌طور کلی مدیریت فروش و بازاریابی شرکت در ۶ ماهه ابتدای سال با اتخاذ اقداماتی از جمله تدوین برنامه‌ ریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازارهای هدف، کارنامه موفقی را ارائه کرده که موجب روند صعودی فروش در بازارهای داخلی و صادراتی شده است و ماحصل فعالیت‌های صورت گرفته با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول تختال به بازارهای مصرف، منتج به رشدی معادل ۳ درصد میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز رشد ۶۳ درصدی درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه شده است. مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان گفت: از دیگر رویکردهای صورت‌ گرفته در شش ماهه ابتدای سال‌ جاری، تامین پایدار محصولات ویژه با آنالیز و ابعاد خاص مدنظر مشتریان بوده است که این امر منجر به کاهش میزان واردات محصولات مشابه شد که خودکفایی ارزی، رونق صنایع داخلی را در پی داشته است. وی همچنین درباره ماموریت استراتژیک واحد فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان که کسب درآمد پایدار و ارتقای مداوم رضایت مشتریان است، افزود: دستاوردهای به‌دست آمده درخصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافیت درخصوص تعیین قیمت و مکانیزم و قیمت‌گذاری منظم و همچنین نتایج مطلوب عملکرد شرکت در زمینه کسب درآمد پایدار، سودآوری و رضایت مشتریان در بازار داخل باعث شده تا شرکت فولاد هرمزگان در جمع بیست شرکت بزرگ و برتر بورسی و فرابورسی قرار گیرد.

عناوین برگزیده