تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۶۳۰۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سود ۷۴ تومانی در جیب سهامداران "فملی" نشست؛

افزایش ۷۲ درصدی سود خالص "فلز سرخ"

می متالز - در این مدت مقادیر فروش کنسانتره مس به حدود ۱۲۰ هزار تن رسیده، نرخ فروش متوسط هر تن کاتد در این مدت معادل ۶۷۵ میلیون ریال و نرخ متوسط فروش هر تن کنسانتره در این مدت معادل ۱۴۰ میلیون ریال بوده است.
افزایش ۷۲ درصدی سود خالص "فلز سرخ"

به گزارش می متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره ۶ ماهه سال جاری و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۵۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریالی شده که این میزان سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده که این مبلغ فروش معادل کل فروش سال ۹۷ است؛ حاشیه سود عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به ۵۸ درصد رسیده است.

با این حال سودآوری شرکت نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته و در حالی که در دوره ۳ ماهه نخست سال جاری سود هر سهم معادل ۴۰۲ ریال محقق شده بود، در سه ماهه دوم سال مالی سود هر سهم به مبلغ ۳۳۲ ریال محقق شده و به این ترتیب جمع سود خالص محقق شده به ازای هر سهم به ۷۴۰ ریال رسیده است.

مقادیر فروش کاتد و مفتول داخلی و صادراتی به بیش از ۱۱۰ هزار تن رسیده است.

همچنین در این مدت مقادیر فروش کنسانتره مس به حدود ۱۲۰ هزار تن رسیده و نرخ فروش متوسط هر تن کاتد در این مدت معادل ۶۷۵ میلیون ریال و نرخ متوسط فروش هر تن کنسانتره در این مدت معادل ۱۴۰ میلیون ریال بوده است.

در نمودار زیر روند تغییرات فروش، سود عملیاتی و سود خالص شرکت در دو فصل گذشته ارائه شده است.

عناوین برگزیده