تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۶۳۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت بیمه راهی جز خلق کسب و کارهای جدید ندارد

می متالز - دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران طی سخنرانی خود در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه به تبیین نقش سندیکا در توسعه بیمه‌های زندگی پرداخت.کریمی در سخنان خود با تحلیل وضعیت صنعت بیمه در سطح جهان، عنوان داشت که بازارهای نوظهور سهم روزافزونی از حق بیمه جهانی را طی دهه آینده به خود اختصاص خواهند داد.
صنعت بیمه راهی جز خلق کسب و کارهای جدید ندارد

به گزارش می متالز، وی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد آسیا و اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۹، معادل ۴۲ درصد حق بیمه جهانی را به خود اختصاص می‌دهند و حق بیمه بازارهای نوظهور با سرعت بیشتر از تولید ناخالص داخلی رشد می‌کند.وی در ادامه با اشاره به نقش سندیکا در مدار توسعه بیمه‌های زندگی خاطرنشان کرد: تمام ارکان سندیکا در این راستا فعالند و کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی فعالیت اثرگذاری در این زمینه دارد. کریمی مقررات‌زدایی، سازمان فروش، همکاری متقابل بیمه‌گران و ارتباط دانشی با ملل مترقی را از نیازمندی‌های توسعه بیمه‌های زندگی دانست و افزود: ملل مترقی در باب بیمه‌های عمر تفاوت‌های اساسی در کارشان دیده می‌شود.

از جمله در حوزه فناوری اطلاعات که به شکل ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری، دانش افزاری، روش‌افزاری در درون شرکت‌های بیمه دیده می‌شود و در حوزه بنگاه‌داری و شرکت‌داری به شکل چابک‌سازی شرکت بیمه با کوچک‌سازی آغازین، تفکیک سازمانی و افزایش اختیارات دپارتمان بیمه‌های زندگی است.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با بیان اینکه بدون وجود حس همکاری متقابل و حرفه‌ای‌گری، راهی برای توسعه صنعت بیمه باقی نمی‌ماند، گفت: صنعت بیمه با زحمت بسیار به اینجا رسیده است. داشته‌های امروز صنعت بیمه، مرهون کار گذشتگان است و شرکت‌های بیمه قدیمی، به خصوص بیمه ایران، سهم بزرگی از آنچه اکنون هست را به‌وجود آورده‌اند. امروزه در ادامه کار، راهی غیر از خلق کسب و کارهای جدید بیمه برای تسلط بر بخش‌های جدید و رهایی از جابه‌جا شدن پرتفوی موجود بین شرکت‌های مختلف نیست.کریمی با تاکید بر اینکه نیروی فروش نیاز به سازماندهی و مسیر شغلی دارد، بیان کرد: رسالت سازمان فروش آموزش و ترویج بیمه و فرهنگ‌سازی در نقطه مقصد است. سندیکای بیمه‌گران هم می‌تواند در ارتباط با تقویت سازمان فروش شرکت‌های بیمه، عهده‌دار برگزاری آزمون‌های جذب و ارتقای شغلی نیروهای فروش باشد.

 

صنعت بیمه توان لازم را برای توسعه بیمه‌های زندگی دارد

معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد نیز در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه این شرکت گفت: تجربه کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری منابع حاصل از ذخایر ریاضی بیمه‌های زندگی، از ابزارهای مطمئن در تامین مالی پایدار بوده است. از دیگر سو رویکرد جامعه به خرید بیمه‌های زندگی حاکی از ارتقای اعتماد مردم به صنعت بیمه در چند سال اخیر است. اما این روند برای دستیابی به آنچه در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور مقرر شده، کافی نیست، بلکه تحولات و ابزار مضاعفی را در عرضه بیمه‌های زندگی ایجاب می‌کند؛ در این صورت است که رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده و کسب اعتماد بیش از پیش مردم به صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود.وی سپس به محورهای دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه پرداخت و درباره اهم پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی گفت: این پیش‌نیازها شامل طراحی محصولات متناسب با خصوصیات اجتماعی و نیازهای آحاد مختلف جامعه و آموزش و تجهیز سرمایه انسانی به دانش فنی بیمه‌های طراحی و اجرای نرم‌افزار جامع IT، منطبق با مقررات مصوب شورای عالی بیمه و با مختصات اساسی، طراحی سیستم حسابداری جامع به منظور نگهداری اطلاعات، محاسبات فنی و مالی به ویژه ذخایر ریاضی، وام بیمه‌گذاران، مشارکت در منافع بیمه‌گذاران، طراحی، تربیت و تجهیز سازمان فروش تخصصی برای عرضه بیمه‌های زندگی با تاکید بر بازاریابی، مدیریت، کنترل و نظارت مطلوب بر اجزای سازمان می‌شود.

وی در بخش دوم سخنان خود گزارش اجمالی از عملکرد بیمه پاسارگاد در بخش بیمه‌های زندگی ارائه داد و گفت: اطلاعات اجمالی برای دوره ۵ سال نشان دهنده توفیـق نسبی شرکت در کسب سهم مناسب از بـازار بیمه‌های زندگی است که امید است با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت‌های سازنده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های حاصله به‌صورت مستمر و فزاینده ادامه داشته باشد.مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه سخنان خود نتیجه‌گیری کرد: توسعه بیمه‌های زندگی به‌عنوان ابزار موثر در توسعه تامین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت، یکی از مهم‌ترین نیازهای اقتصاد ملی در شرایط کنونی است و نه تنها سرمایه‌گذاری منابع حاصل از ذخایر بیمه‌های زندگی به ویژه در بخش تولید می‌تواند موجبات اشتغال مفید در جامعه را فراهم سازد، بلکه فعالیت در این رشته از بیمه دارای مزیت ایجاد اشتغال مستقیم نیز است. وی ادامه داد: صنعت بیمه کشور توان علمی و عملی لازم را برای توسعه بیمه‌های زندگی داراست که با تدبیر، برنامه‌ریزی و مدیریت می‌تواند به ثمر برسد و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی، با همت جمعی شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر و ممکن است.ضمیری افزود: به منظور جلب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم که لازمه توسعه هرچه بیشتر بیمه‌های زندگی است و با در نظر گرفتن وجود نظارت‌های کامل در بخش عملیات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری، اقدام لازم توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد و در نهایت این که باید پیش‌بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تاسیس شرکت‌های بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه‌های زندگی به عمل آید.

عناوین برگزیده