تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۶۳۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در بورس تهران انجام شد:

جابه جایی بیش از دو هزار میلیارد تومان سهم در نخستین روز آبان

می متالز - در معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم، حق تقدم به ارزش یک هزار و ۸۵۵۹۰ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان داد و ستد شد.
جابه جایی بیش از دو هزار میلیارد تومان سهم در نخستین روز آبان

به گزارش می متالز، در نخستین روز آبان ماه، شاخص کل در بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۲ هزار و ۵۰۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید. در معاملات امروز شاخص کل هم وزن با کاهش یک هزار و ۱۶۹ واحدی به ۸۰ هزار و ۸۲۴ واحد رسید. شاخص قیمت هم وزن هم کاهشی ۷۸۲ واحدی را تجربه کرد تا در پایان معاملات امروز بر روی عدد ۵۴ هزار و ۶۶ واحد برسد.

لازم به ذکر است، شاخص بازار اول و دوم هم امروز با روندی کاهشی همراه شدند و به ترتیب به ۲۲۲ هزار و ۸۷۴ واحد و ۶۱۹ هزار و ۱۲۲ واحد رسیدند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۳۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۲۱ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۱۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۹۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۹۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۲۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۱۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین، سایپا، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۷ میلیون و ۲۷۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. پس از آن گروه خودرو با ارزش معاملات یک هزار و ۱۹۵ میلیارد ریالی در ردیف دوم و گروه مواد دارویی با معاملاتی به ارزش ۷۹۶ میلیارد ریال در رده سوم قرار گرفت.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

براساس این گزارش، شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۲۲ واحد کاهش داشت و بر روی عدد سه هزار و ۷۸۳ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و توزیع داروپخش (دتوزیع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

عناوین برگزیده