به گزارش می متالز، مرتضی ضامنی درباره ورود خودروهای پایه گازسوز و افزایش مخزن این خودروها در سیستم تاکسیرانی اظهار کرد: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اگر خودروهای گازسوز با یکسری از مشخصات خاص به سامانه تاکسیرانی اضافه شود ما میتوانیم از یارانه دولتی مناسبی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر تنها خودرو پایهگازسوز کشور سمند EF۷ است که مشکل آن این بود که پیمایش متناسب با قانون بهینهسازی را نداشت. ضامنی یادآور شد: پس از گذشت دو سال جلسات مختلفی با ایرانخودرو و شرکتهای بهینهسازی مصرف سوخت برگزار و قرار شد که ایران خودرو مخزن سوخت گاز این خودرو را افزایش دهد و براساس استانداردهای شرکت بهینهسازی باشد. رئیس اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور افزود: روز سهشنبه یکصد دستگاه خودرو EF۷ با ظرفیت مخزن یکصد لیتر که ۳۰ لیتر از مدلهای قدیمی آن بیشتر است و ۳۰۰ کیلومتر پیمایش بیشتری را دارد تحویل متقاضیان شد تا بتوانیم از یارانه قانونی ماده ۱۲ نیز استفاده کنیم. وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت خودرو نسبت به سالهای گذشته توان رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروها کاهش پیدا کرده است و یک مشکل جدی داریم که رانندگان توانایی تامین وجه خودروی جدید را ندارند و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تاخیر زیادی مواجه شده است. ضامنی یادآور شد: استفاده از منابع ماده ۱۲ قانون رفع مواد تولیدی میتواند در این خصوص کمک بیشتری برای نوسازی باشد و از ایرانخودرو تقاضا کردهایم که نسبت به تولید این خودروهای بهینه متمرکز شود و تا پایان سال شرایط تولید آن را افزایش دهد. رئیس اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: به واسطه پیمایش و صرفهجویی که این خودروها در مصرف بنزین دارند در بازه زمانی ۵ ساله یارانهای پرداخت میشود که در تعدیل قیمت خودرو تاکسی تاثیرگذار است.