تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۶۴۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان: نقشه راه معدن و صنایع معدنی در حضور رییس جمهوری نهایی می شود

نقشه های جدید اکتشاف آماده انتشار است

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم آغازین "نشست هم اندیشی نقشه راه دولت دوازدهم در بخش معدن و صنایع معدنی" خبر داد که نقشه های جدید اکتشاف آماده انتشار است.
نقشه های جدید اکتشاف آماده انتشار است

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان که در جمع مدیران شرکت ها و روسای تشکل های این بخش و مسوولان سازمان های مهم از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی سخن می گفت،‌ تصریح کرد: نقشه هایی با مقیاس یکصد هزارم، که حاصل سال ها تلاش و فعالیت سازمان زمین شناسی است آماده شده و پیش بینی می شود تا انتهای مهر ماه منتشر شود.

وی با ابراز خرسندی از همگرایی ایمیدرو و سازمان زمین شناسی در حوزه اکتشاف گفت: ارایه چنین نقشه های با توجه به دقت آن ها، سبب جذب سرمایه های جدید داخلی و خارجی به بخش معدن می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: در جلسه امروز پیش نویس این نقشه ارایه و با حضور مدیران و روسای تشکل ها به بحث گذاشته می شود.

وی خواستار نقد و ارایه پیشنهاد برای هر تدوین هرچه دقیق تر این نقشه شد و اظهار داشت: پس از آنکه این متن به تایید وزیر صنعت معدن و تجارت رسید مرحله نهایی را با حضور رییس جمهوری انجام خواهیم داد.

کرباسیان با یادآوری اینکه در ابتدای دولت یازدهم بحث خاصی راجع به معدن نمی شد گفت: پس از اقداماتی که در جهت ارایه توانمندی های این حوزه انجام شد دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن واقف شدند و بخش معدن به عنوان یکی از محوری ترین حوزه های توسعه از سوی دولت معرفی شد.

وی تصریح کرد: بخش معدن به گونه ای است که در متن اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نظام نیز مورد توجه قرار گرفت.

کرباسیان،‌ توجه دولت و نظام به بخش معدن را شانسی بزرگ برای توسعه این بخش دانست و افزود: باید از این فرصت تاریخی بهره برد تا کمک شایسته ای به توسعه اشتغال و درآمدزایی به ارمغان آید.

وام کم بهره برای معادن کوچک

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره معادن کوچک و متوسط گفت: به تازگی فعال شدن این معادن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا وام هایی با بهره 4درصدی برای تولید و فرآوری مواد معدنی این نوع معادن ارایه شود.

وی کمک صندوق بیمه معدنی را در این مسیر تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: افزایش سرمایه صندوق با کمک مجموعه دولت گام اساسی در پشتیبانی بخش معدن به شمار می آید.

به گفته کرباسیان، توسعه زیرساخت ها همچون آب، برق،‌گاز و جاده و مخابرات از جمله نیازهای اصلی توسعه معادن است که با کمک همه دستگاه ها عملی می شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده