تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۲۴۵
کد خبر: ۶۴۱۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین طرح تولید کنسانتره از سنگ آهن هماتیتی به شیوه ثقلی آذربایجان غربی نیازمند تسهیلات است

می متالز - مدیرعامل شرکت زمین کاوان غرب ایرانیان که نخستین بار تولید کنسانتره از سنگ آهن هماتیتی به شیوه ثقلی را در استان آذربایجان غربی اجرایی کرده، گفت:‌ تاکنون برای اجرای طرح از منابع داخلی شرکت استفاده شده، اما در ادامه و تکمیل کار نیازمند استفاده از تسهیلات بانکی هستیم.
اولین طرح تولید کنسانتره از سنگ آهن هماتیتی به شیوه ثقلی آذربایجان غربی نیازمند تسهیلات است

به گزارش می متالز، «خسرو معروفی»‌ امروز (دوشنبه)، افزود: این طرح از ابتدای امسال به صورت پایلوت در بوکان اجرایی شده و به تولید حدود دو هزار تن کنسانتره نیز منجر شده است.

به گفته وی، هر چند تولید کنسانتره از سنگ آهن هماتیتی به شیوه ثقلی برای نخستین بار نیست که در کشور اجرایی می شود، اما جدیدا توسعه یافته است.
معروفی خاطرنشان کرد: در طرح پایلوت، علاوه بر تولید دو هزار تن محصول، آزمایشات نیز به نتیجه رسیده و اکنون در نظر داریم آن را در مقیاس صنعتی با ظرفیت بالاتر اجرایی کنیم.
وی بیان داشت: این مهم و اجرای طرح در مقیاس صنعتی در معدن قالوی شیخان پیگیری خواهد شد که در فاز نخست به دنبال تولید حداقل 10 هزار تن کنسانتره در ماه یا سالیانه 100 هزار تن محصول هستیم.
اجرای طرح اشتغالزایی مستقیم حدود 50 نفری را به دنبال خواهد داشت و با خرید سنگ آهن از معادن اطراف می تواند موجب فعالتر شدن آنها نیز بشود.
مدیرعامل شرکت زمین کاوان غرب ایرانیان ادامه داد:‌ مطابق اکتشافات انجام شده، معدن یاد شده دارای 500 هزار تن ذخیره قطعی بوده و علاوه بر آن 1.5 میلیون تن ذخیره احتمالی دارد و با توسعه اکتشافات انتظار می رود در آینده به دو میلیون تن ذخیره قطعی در آنجا دست یابیم.
وی گفت:‌ عیار متوسط معدن «قالوی شیخان» 42 درصد است که در محصول نهایی به عیار بالای 65 درصد دست یافته ایم.
معروفی اظهار داشت: مصرف هماتیت در کشور محدود به چند کارخانه اصلی است و در تلاشیم محصول نهایی خود را به این کارخانجات بفروشیم، اما در صورت عدم استقبال آنها برنامه های صادراتی را در پیش خواهیم گرفت.
وی تاکید کرد: اکنون با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و سختی تامین سرمایه، همه تمرکز خود را بر اجرای فاز صنعتی این طرح قرار داده ایم و امیدواریم تا پیش از آغاز سال 99 تولید را آغاز کنیم.
این فعال معدنی همچنین درخصوص ماشین آلات مورد استفاده، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر از ماشین آلات و سنگ شکن های تولید داخل استفاده می کنیم، اما با موفقیت آمیز بودن شیوه کار تلفیقی با روش های مغناطیسی در طرح پایلوت، نیازمند استفاده از دستگاه های «های گرادیان» خواهیم بود.
وی بیان داشت: این دستگاه ها که عمدتا از چین، ترکیه یا برزیل باید وارد شوند، نیازمند چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای خرید (پنج میلیارد تومان با هزینه نصب و راه اندازی)‌ است.
معروفی گفت:‌ تاکنون قرارداد 8.5 میلیارد تومان خرید تجهیزات منعقد شده و زیرساخت های لازم در سر معدن مهیا شده و برآورد می شود مجموع سرمایه گذاری لازم برای کل طرح با اضافه شدن دستگاه های های گرادیان به 18 میلیارد تومان برسد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است