تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۶۴۲۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی:

فقر اطلاعاتی دولت از میزان متقاضایان بازار مسکن؛ ارائه زمین رایگان تاکتیک مناسبی برای رونق ساخت وساز

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است و دولت باید با ارائه راه کارهای تشویقی از جمله ارائه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند.
فقر اطلاعاتی دولت از میزان متقاضایان بازار مسکن؛ ارائه زمین رایگان تاکتیک مناسبی برای رونق ساخت وساز

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت تحریک بازار ساخت و ساز مسکن توسط دولت، گفت: به نظر من دولت هنوز جامعه آماری و اطلاعاتی دقیقی از متقاضایان بازار مسکن ندارد، این مسئله موجب شده که برنامه ریزی های دولت برای تولید مسکن عملیاتی نشود، از این رو باید اطلاعات مذکور احصا شده و طبق آن طراحی و عملیات شود.

 

بازار مسکن در وضعیت رکودی قرار دارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن در وضعیت رکودی قرار دارد، حال دولت در این شرایط می تواند با شناسایی متقاضایان و هدف گذاری درست، سازندگان حرفه ای را در جهت تولید انبوه مسکن هدایت کند.

 

دولت باید سالانه 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید تولید کند

وی گفت: بر اساس آمارها دولت باید سالانه 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید تولید کند تا زوج های جوان و خانوارهای دیگر بتوانند صاحب مسکن شوند، اما  در این شرایط میزان حداقلی از این برنامه ها محقق می شود.

 

میزان کمبود مسکن در کشور چه میزان است؟

یارمحمدی افزود: از طرف دیگر آمارها و اطلاعات درباره میزان کمبود مسکن بسیار متفاوت است، در شرایط کنونی برخی اعلام می کنند که میزان نیاز برای تأمین کمبودها، حدود سه میلیون و 500 هزار واحد مسکونی بوده و برخی این میزان را حدود 4 و نیم میلیون واحد مسکونی می دانند.

 

زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است، حال دولت باید با ارائه راه کارهای تشویقی از جمله ارائه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند.

عناوین برگزیده