تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۶۴۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرکات استان:

سهم اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است

می متالز - مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است، گفت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی متوسط زمان ترخیص کالا در گمرک اصفهان در رویه صادرات از هفت به کمتر از یک روز کاهش یافته است.
سهم اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است

به گزارش می متالز، رسول کوهستانی پزوه میزان صادرات استان اصفهان در هفت ماهه امسال را چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن به ارزش یک  میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و حیث وزن ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور را ۵ درصد بیان کرد و گفت: عمده صادرات استان اصفهان  محصولات و مصنوعات بوده که در واحد های تولیدی استان پردازش ،فراوری و تولید شده است، مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن، فولاد و مصنوعات آن با ۴۹ درصد، فراورده های نفتی با ۱۸ درصد و محصولات شیمی آلی با شش درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اندونزی را از خریداران جدید محصولات تولیدی استان اصفهان در هفت ماهه ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و اندونزی است؛ میزان صادرات به کشور عراق ۳۸۷ میلیون دلار، چین ۱۹۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۵ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۰۹ میلیون دلار واندونزی ۹۵ میلیون دلار بوده است .

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادر کنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، گفت: با اجرای مدیریت ریسک کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می گیرند نیازی به ارزیابی ندارد و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می شود.

وی درباره کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می گیرند نیز اظهار کرد: ارزیابی و پلمب کالاهای صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل های مورد درخواست صادر کننده انجام می‌گیرد .

عناوین برگزیده