تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۴۷۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازنشستگی پراید و ۴۰۵ کافی نیست

می متالز - به گفته عضو هیات‌علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، با توجه به همه محدودیت‌ها و جذابیت‌های ادامه تولید برخی محصولات، اکنون زمان آن رسیده که خودروسازان برای ادامه حیات این صنعت به تغییر پلت‌فرم‌ها روی آورده و بیش از آنکه حتی به فکر جایگزینی محصولات بیفتند، ساختارها را تغییر دهند و به فکر تغییرات بنیادین و خصوصی‌سازی واقعی باشند.
بازنشستگی پراید و ۴۰۵ کافی نیست

به گزارش می متالز، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: هرچند شرایط و وضعیت خودروسازان با وجود تحریم‌ها، مسائل و مشکلات این صنعت، چندان مناسب نیست اما باید به سمت تغییر پلت‌فرم‌ها و جایگزینی محصولات جدید حرکت کرد.

وی افزود: در حال‌حاضر زمینه‌ تحقق این امر نیز وجود دارد و اینطور نیست که قادر به تغییر و جایگزینی پلت‌فرم‌ها نباشیم؛ در هر دو شرکت خودروساز نیز برای این موضوع فکرهایی شده و جایگزین‌هایی در نظر گرفته‌اند.

عضو هیات‌علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه آنچه بیشتر، خودروسازان را وسوسه می‌کند تا تولید دو پلت‌فرم پراید و پژو ۴۰۵ را ادامه دهند، مشکلات مالی  و کم هزینه بودن تولید این محصولات است، ادامه داد: با توجه به اینکه واردات خودرو ممنوع است و در حقیقت بازار انحصاری وجود دارد و از سوی دیگر بسیاری از قالب‌های بدنه برای تولید اجزای بدنه پراید و پژو و سایر قطعات موجود است، خودروسازان همچنان به ادامه تولید این محصولات تمایل دارند.آنها می‌خواهند بخشی از مشکلات و مسائل مالی را با تولید این محصولات پوشش دهند، اما واقعیت این است که باید آینده‌نگری داشته و در این زمینه بیشتر کار کنیم.  به اعتقاد این کارشناس صنعت خودرو، باید زیرساخت‌های بازار رقابتی را به‌وجود آوریم و به سمت خصوصی‌سازی واقعی پیش برویم، علاوه بر این باید بازارهای منطقه‌ای را شناسایی و دستیابی به  آنها را برای خودروسازان کشور راحت‌تر کنیم.

عناوین برگزیده