تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۶۴۷۹
سرویس خبر : انرژی
صفری مطرح کرد:

توسعه پتروشیمی‌ها کلید جلوگیری از خام فروشی است/ضریب بازیافت نفت از میادین نفتی در سطح مطلوبی نیست

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:بالا بودن نرخ خوراک پتروشیمی برخی شرکت های پتروشیمی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
توسعه پتروشیمی‌ها کلید جلوگیری از خام فروشی است/ضریب بازیافت نفت از میادین نفتی در سطح مطلوبی نیست

احمد صفری در خصوص جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت گفت:براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از تمامی ظرفیت ها برای جلوگیری از خام فروشی استفاده کرد و در این راستا توجه به موضوع ارزش افزوده در صنعت نفت نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی ادامه داد: بطور طبیعی برای برای توسعه صنعت نفت به منابع نقدی و سرمایه گذاری نیاز است که با توجه به محدودیت های بودجه ای باید بخشی از سرمایه گذاری ها از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شود.

 این نماینده مردم در مجلس دهم با مثبت ارزیابی کردن استفاده از ظرفیت فاینانس در توسعه صنعت نفت و گاز، افزود:در صورتی که قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی از سوی سرمایه گذاران خارجی رعایت شود مانعی برای مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز وجود ندارد البته انجام این مهم در انتقال تکنولوژی پیشرفته به داخل کشور موثر است.

 

ضریب بازیافت نفت از میادین نفتی کشور در سطح مطلوبی نیست

 صفری در ادامه  ادامه داد: ضریب بازیافت نفت از میادین نفتی کشور در سطح مطلوبی نیست، بنابراین در این راستا باید با استفاده ازتکنولوژهای پیشرفته، ضریب بازیافت نفت ارتقا یابد.

 وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در توسعه صنعت نفت یک ضرورت است، ادامه داد:انعقاد قرادادهای نفتی با کشور های پیشرفته در صنعت نفت که البته با جمهوری اسلامی، ارتباطات دیپلماتیک دارند نقش مهمی در توسعه صنعت نفت دارد و از سوی مجلس شورای اسلامی نیز حمایت می شود.

صفری افزود:در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها اعتراض های وجود دارد بنابراین در تعیین نرخ خوراک باید تمامی جوانب سنجیده شود چرا که بالا بودن نرخ خوراک پتروشیمی برخی شرکت های پتروشیمی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید با لحاظ نقش پتروشیمی ها در جلوگیری از خام فروشی ارزیابی همه جانبه ای در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی ها انجام شود تا این صنعت اشتغالزا در کشور تقویت شود.

عناوین برگزیده