تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۶۴۸۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۳۰ درصدی تولیدات مواد معدنی در همدان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: میزان تولیدات معدنی 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۳۰ درصدی تولیدات مواد معدنی در همدان

به گزارش می متالز، محمد خاکی با بیان اینکه در اغلب تولیدات معادن همدان که به خارج از استان ارسال می‌شود فرآوری اولیه صورت می‌گیرد اظهار کرد: در دیگر تولیدات معدنی مانند شن و ماسه که در استان مصرف می‎شود نیز فرآوری اولیه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه موادی مثل سنگ آهن و سنگ آهک در استان میکرونیزه می‌شوند افزود: در حال حاضر تقریبا صادرات مواد خام معدنی از استان وجود ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: تمام کارخانه‌های مصرف‌کننده تولیدات معدنی در استان وجود ندارد و هیچ یک از استان‌های کشور نیز چنین قابلیتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ازندریان همدان به عنوان هاب‌سیلیس در کشور شناخته شده است ادامه داد: ۳۵ واحد فرآوری دانه‌بندی سیلیس در ازندریان مستقر است و به عنوان برند در غرب کشور مطرح است.

خاکی با بیان اینکه سیلیس همدان برای مصارف شهرک‎های صنعتی، شیشه و بلور و کریستال اغلب در کشور استفاده می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت معادن استان خوب و رو به بهبود است.

وی رونق معادن به عنوان صنایع بالادستی را منوط به فعالیت صنایع پایین‌دستی دانست و اظهار کرد: میزان تولیدات معدنی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه آهک بیشترین استخراج ماده معدنی در استان را به خود اختصاص داده است گفت: ظرفیت اسمی تولیدات معدنی استان ۱۵ میلیون تن است که در ۶ ماهه امسال حدود پنج میلیون تن ماده معدنی در استان تولید شده است.

عناوین برگزیده