تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۶۵۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر آفریقای جنوبی:

امکان تقویت روابط اقتصادی کرمان و آفریقای جنوبی وجود دارد

می متالز - سفیر آفریقای جنوبی گفت: می تواینم رابطه خوبی در حوزه معدن و اقتصاد با کرمان داشته باشیم.
امکان تقویت روابط اقتصادی کرمان و آفریقای جنوبی وجود دارد

به گزارش می متالز، ویکامازوری کومالو ظهر جمعه در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: روابط حسنه‌ای بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد که قدمت آن به قبل از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

وی با اشاره به سفر سه روزه خود به همراه سفرای دیگر به کرمان افزود: این دومین مرتبه است که به کرمان می‌آیم و با وجود تحریم‌هایی که علیه ایران شده از سفر قبل تاکنون کرمان پیشرفت‌های خوبی داشته است.

سفیر آفریقای جنوبی گفت: کرمان به معادنش معروف است و آفریقا هم کشور معدن‌خیزی است لذا می‌توان رابطه خوبی در حوزه معدن و اقتصاد با یکدیگر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشاورزی کرمان بسیار مهم است لذا باید موارد چالشی و مهمی که بین کشاورزی کرمان و آفریقای جنوبی است مورد بررسی قرار گیرد تا در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.

کومالو با بیان این که گردشگری برای هر کشوری بسیار مهم است، یادآور شد: بسیار علاقه‌مند هستم با آژانس‌های گردشگری کرمان ارتباط برقرار کنیم تا این ارتباط سبب رونق گردشگری هر دو کشور شود.

سفیر آفریقای جنوبی ابراز داشت: نمایشگاه‌های زیادی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که از بخش خصوصی، معادن کشاورزی و... دعوت می‌کنم تا از آن‌ها دیدن کنند.

وی اظهار داشت: در بخش‌های پزشکی دکترهای زیادی از ایران در آفریقای جنوبی فعالیت دارند که در این ارتباط هم می‌توانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

کومالو گفت: در بخش زمین‌شناسی و تکنولوژی ارتباط خوبی بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد که امیدوارم این ارتباط بهتر شود.

وی در پایان از میزبانی مردم کرمان تشکر کرد و افزود: سفر به استان کرمان بسیار خاطره‌انگیز بود.

عناوین برگزیده