تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۶۵۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن خلج طهرانی مطرح کرد:

صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه خلیج‌فارس

می متالز - مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از صادرات ۷۱۰میلیون دلاری این منطقه عظیم اقتصادی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه خلیج‌فارس

به گزارش می متالز، حسن خلج طهرانی گفت: مناطق ویژه اقتصادی با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز نقش چشمگیری در رونق اقتصادی و توسعه مناطق بر عهده دارند و به هر میزان که این مناطق موفق‌تر عمل کنند، شاخص‌های اقتصادی نیز بهبود خواهند یافت.

 

تولید ۳میلیون تن محصول

وی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳.۱ میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج‌فارس با ورود به بازارهای ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرده‌اند. وی درباره میزان اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در این منطقه عظیم اقتصادی بیان کرد: نزدیک به ۷۲۰هزار تن اسلب و ۸۲۰هزار تن آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان تولید شده است و در این برهه زمانی شاهد تولید ۷۲۰هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد کاوه جنوب بوده‌ایم.

 

شمش، بریکت گرم و بیلت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اضافه کرد: شمش آلومینوم تولیدی بیش از ۱۳۰هزار تن و شمش روی تولیدی نیز بیش از ۳هزار تن بوده است. خلج طهرانی، صبا فولاد را تنها تولیدکننده بریکت گرم ایران خواند و افزود: در ۶ ماه ابتدای امسال ۲۳۵هزار تن بریکت گرم در این کارخانه تولید شده است. وی به آمار بیلت تولیدی در این منطقه نیز اشاره کرد و افرود: فولاد کاوه جنوب ۵۹۵هزار تن و فولاد جنوب ۹هزار تن بیلت در این برهه زمانی تولید کرده‌اند.

 

توجه به صادرات برای ایجاد رونق اقتصادی

خلج طهرانی توجه به چشم‌اندازهای صادراتی را سبب ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای کشور دانست و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع محصولات معدنی و فلزی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ۶ماه نخست امسال صادر شده است.
وی ارزش دلاری این صادرات را حدود ۷۱۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: رول مبارکه با ۲۷۶میلیون دلار و اسلب فولاد هرمزگان با ۱۷۷میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی را برای منطقه به ارمغان آورده‌اند.
وی در پایان ضمن قدردانی از خدمات و زحمات کارکنان خدوم و ساعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

عناوین برگزیده